چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
طاهری خرم‌آبادی

اولین سالگرد ارتحال آیت الله سیدحسن طاهری خرم آبادی(ره)، عضو فقید جامعه مدرسین و خبرگان رهبری، پنجشنبه شب مطابق با 20 شهریورماه، در مسجد اعظم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که آیت الله طاهری خرم آبادی از کسانی بود که از ابتدای شکل گیری  نهضت، امام(ره) و انقلاب را همراهی کرد، اظهار داشت: این عالم ربانی از یاران و همراهان نزدیک امام خمینی(ره) بود.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود، آیت الله طاهری خرم آبادی را روحانی مجاهد و مبارزه دانستند، گفت: معظم له همچنین تقوا و اخلاص را از دیگر صفات برجسته این عالم ربانی برشمردند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله طاهری خرم آبادی همواره نسبت به وقایع انقلاب هوشیار و متین بود، تصریح کرد: ایشان تا پایان عمر خود در خط انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد و معتقد به راه نهضت بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی افزود: ایشان با وجود حال نامساعد خود تا آخرین جلساتی که می توانست در جلسات خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حاضر می شد و به وظایف خود در قبال نظام اسلامی همواره عمل می کرد.

وی با بیان این که آیت الله طاهری خرم آبادی زندگی باصفا و ساده ای داشت، گفت: اخلاق همواره سرلوحه اعمال و رفتار این عالم بزرگوار بود و ایشان خدامحور و متدین بود.

عضو خبرگان رهبری افزود با اشاره به این که آیت الله طاهری خرم آبادی هیچ گاه در طول انقلاب اسلامی به افراط روی خوش نداد و همواره اعتدالی بود، تصریح کرد: همچنین این عالم ربانی به اهلبیت(ع) علاقه خاصی داشت و هرساله مراسم های عزاداری در منزل ایشان برگزار می شد.   

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا اقداماتی برای گردآوری سخنرانی ها، دست نوشته ها و ... این عالم فقید صورت گرفته است، گفت: برنامه هایی برای احیای آثار و تالیفات این عالم ربانی در دستور کار قرار دارد. اما هنوز اجرایی نشده است.

وی در پایان از برگزاری مراسم سالگرد آیت الله طاهری خرم آبادی با حضور علما و مردم خبر داد و گفت: این مراسم پنجشنبه شب، مطابق با بیستم شهریورماه، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، در مسجد اعظم برگزار می شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از طرف بیت آیت الله طاهری خرم آبادی از مراجع عظام تقلید، علما، طلاب وفضلا و اقشار مختلف جامعه برای حضور در مراسم سالگرد این عالم ربانی که از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود و از حق داران انقلاب اسلامی به شمار می رود، دعوت به عمل می آوریم.

خاطرنشان می شود، عضويت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسي‌ به‌ نمايندگي‌ از مردم‌ لرستان، عضويت‌ در جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم، نمايندگي‌ امام‌ راحل(ره) در امور حج‌ و زائران‌ بيت‌الله‌ الحرام، نمايندگي‌ حضرت‌ امام‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در سال‌ 1360، نمايندگي‌ امام‌ راحل(ره) در پاکستان‌، عضويت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبري‌ و عضويت‌ در هيأت‌ رئيسه‌ آن‌ و امامت‌ جمعه‌ موقت‌ تهران‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبري، از جمله‌ فعالیت های مرحوم آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

آیت الله طاهری خرم آبادی پس از عمري مجاهدت، سرانجام در شانزدهم شهريور سال 1392 بر اثر بیماری به ديار حق شتافت.

انتهای پیام/313 /33       

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha