یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
5

همکاری حوزه و آموزش و پرورش مصداق احیاء امر اهل بیت(ع) و کاری جهادی و انقلابی است و باید تلاش کرد تا این همکاری بین حوزه و دانشگاه نیز نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلین ملکی، پیش از ظهر امروز در نشست دبیران دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در قم به تبیین اهمیت همکاری و تعامل نهاد های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن علیه مبانی اعتقادی نسل جوان  به ویژه دانش آموزان پرداخت.

دبیر دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به این که امروز در کشورهای مختلف افراد زیادی وجود دارند که با حیله های دشمنان اسلام و القای شبهات، دچار انحرافات فکری و رفتاری شده اند، ابراز داشت: در روایات اهل بیت(ع)آمده است "برتری کسی که سرپرستی چنین افرادی را که ایتام آل محمد(ص)به شمار می روند را بر عهده بگیرد و آنان را راهنمایی کند تا برشیاطین و شبهاتشان غلبه کنند، بر سایر افراد مانند برتری آسمان بر زمین است".

وی در ادامه با اشاره به نقش دفتر همکاری ها در تقویت بینابین های اعتقادی دانش آموزان، ادامه داد: جایگاه این دفتر به عنوان نهادی که مخاطب 12میلیونی دانش آموزان را در برابر خود می بیند، بسیار مهم و تاثیر گذار است و با توجه به برنامه ریزی های تربیتی و فرهنگی در این دفتر، امیدواریم با تلاش و پیگیری بیشتر شاهد ثمرات خوب آن در آینده نزدیک باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: امروزه دشمنان از طریق وسائل ارتباط جمعی مانند سایت ها، شبکه های ماهواره ای و ابزار های نوین ارتباطی، شبهات فراوانی را در بین نسل جوان منتشر می کنند و سعی دارند تا مبانی اعتقادی و دینی آنان را سست کرده و تیشه به ریشه مبانی قرآنی و شیعی بزنند، براین اساس ضرورت دارد همه نهاد های فرهنگی  و دینی با تمام توان به مقابله با هجمه ها بپردازند.

*حوزه به دنبال تصدی گری نیست

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به این که حوزه هیچ گاه به دنبال تصدی گری و دخالت در کار آموزش و پرورش نبوده است، تاکید کرد: امروزه ما در کشور با کمبود روحانی مواجه هستیم و یک طلبه و روحانی در بخش هایهای مختلف، فضا برای انجام کارهای دینی دارد، لذا  هدف حوزه از همکاری با آموزش و پرورش، دخالت و تصدی گری در آموزش و پرورش نیست، بلکه سعی دارد تا کارهای دینی برزمین مانده را انجام دهد و نسل نوجوان و جوان دانش آموز را بیش از پیش با معارف اسلامی و دینی آشنا نماید.

وی تصریح کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش مصداق احیاء امر اهل بیت(ع) و کاری جهادی و انقلابی است و باید تلاش کرد تا این همکاری نیز بین حوزه و دانشگاه به وجود آید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، همکاری آموزش و پرورش و حوزه برای ترویج مبانی دینی میان دانش آموزان را یک توفیق الهی توصیف کرد و  خاطرنشان کرد: این همکاری، یک کار بخشنامه ای اداری و وظیفه خشک رسمی نیست، بلکه باید به این کار به چشم یک توفیق بزرگ از طرف خدای متعال نگاه کرد و شکرگزار این نعمت و توفیق الهی بود

*ضرورت ارتقاء سطح کیفی منابع انسانی

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد:  ارتقای کیفی منابع انسانی آموزش و پرورش باید در اولویت باشد، چرا که اگر بتوانیم فرهنگ اسلامی و انقلابی را در میان نیروهای آموزش و پرورش نهادینه کنیم، آینده حکومت  اسلامی و ولایی تضمین خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha