چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
خبر گزاری حوزه

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: بالا بودن قیمت کتاب و عدم توجه به نیاز مخاطب در تالیف، از عوامل موثر در کاهش خرید کتاب است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبر نگار خبر گزاری «حوزه» گفت: گرانی کاغذ عامل اصلی این رویداد است، اما باید به این واقعیت نیز توجه کرد که مولفان ما نتوانسته اند تعریف درستی در انتخاب موضوع کتاب داشته باشند تا مخاطبان خود را جذب کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه شاهد هستیم بسیاری از کتاب ها با همین گرانی مورد اقبال واقع شده است گفت: اگر مولف کتاب خوبی را بنویسد، مورد استقبال واقع می شود، بنا بر این سئوال اساسی این است که اگر گرانی بر بازار کتاب اثر گذاشته، چرا برخی کتاب ها مورد استقبال واقع شده است؟

وی افزود: مجذوب نبودن برخی از مولفه های کتاب ها برای مخاطبین باید اولین دغدغه ما باشد و این مولفه ها را باید در قالب کتاب هایی منتشر شده تقویت نمود

نماینده نجف آباد با اشاره به کیفیت نوشتاری کتب گفت: دست اندرکاران امر چاپ و انتشارات باید در بحث کیفیت نوشتاری کتاب مخاطبان را شناسایی کنند و بر اساس دسته بندی مخاطب، مطلب بنویسند تا اقبال عمومی به کتاب افزایش یابد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به بحث اقتصادی در مورد کاغذ گفت:در بسیاری از مواقع کاغذ در ایران به کالای حساسی تبدیل شده و در بسیاری از مواقع حساس همچون زمان انتخابات دچار دلال بازی می گردد و این مسئله کاغذ را به کالایی که مورد سرمایه گذاری قرار می گیرد و دچار افزایش قیمت شود تبدیل نموده است.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت کاغذ در بسیاری موارد کاذب است و باید نهادهای نظارتی به این مسئله ورود پیدا کنند؛ زیرا ثبوت قیمت کاغذ باعث کاهش هزینه های تمام شده انتشار کتاب ها از جمله کتب فرهنگی و مذهبی می گردد و نهایتا موجب افزایش فروش کتاب می شود.

نماینده نجف آباد با تاکید بر اینکه پایین بودن قیمت کتاب موجب استقبال از خرید آن خواهد شد گفت: یکی از واقعیات اسفبار جامعه ما بالا بودن قیمت کتاب است ولی این مسئله در مورد کتب دینی استثناست.

ابوالفضل ابوترابی در پایان با ابراز تاسف از اینکه در تالیف کتاب، مخاطب شناسی انجام نمی شود اظهار داشت: توجه مولف به هر دوی این مسائل باعث کاهش خرید کتاب می گردد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha