جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
56

حوزه/ ساختمان جدید مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز همزمان با آغاز سال تحصیلی افتتاح و طلاب به تحصیل علوم دینی در آن مشغول شدند.

حجت الاسلام حسن برومی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به افتتاح ساختمان جدید این مدرسه علمیه، اظهار داشت: خوشبختانه در سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خوزستان، پیمانکار مدرسه علمیه جدید امام حسین(ع) اهواز، موفق به تکمیل فازهای ابتدایی ساختمان این مدرسه شد و هم اکنون طلاب در این ساختمان جدید مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی جدید این مدرسه علمیه، بیان داشت: شروع کلاس ها از روز چهارشنبه 26 شهریور ماه گذشته با تعداد طلاب 60 نفر در ساختمان جدید مدرسه علمیه واقع در بلوار علوی اهواز بود که خوشبختانه با یاری خداوند متعال در این سال تحصیلی جدید برنامه های خوب و متنوعی را در سطح منطقه پیرامون مدرسه علمیه خواهیم داشت.

حجت الاسلام برومی، با بیان این که هم اکنون پنج پایه تحصیلی در مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز مشغول به تحصیل هستند، به برنامه های فرهنگی تبلیغی طلاب این مدرسه پرداخت و خاطرنشان ساخت: تشکیل حلقه های صالین به عنوان مربی و مسؤول گروه در مساجد منطقه و همچنین حضور در مناطق حاشیه ای شهر، یکی از اقدامات مستمر طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز است که ان شاءالله در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی منطقه باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی و پژوهشگاه مجازی در سال آینده، اظهار داشت: ساختمان مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز پنج طبقه بوده که طلبه اول حسینیه، طبقه دوم فاطمیه و طبقه سوم مدرس و خوابگاه طلاب قرار دارد که ان شاءالله در سال آینده نیز فازهای نهایی مدرسه که شامل کتابخانه عمومی و پژوهشگاه مجازی است، راه اندازی و افتتاح می شود.

وی با اشاره به نقل و انقالات طلاب خوزستانی به سایر استان های کشور به ویژه قم، تصریح کرد: اینکه طلبه ای ارتقاء سطح علمی خود راهی حوزه های علمیه سایر استان کشور شود، امری پسندیده و قابل تحسین است، اما اینکه طلبه ای برای همیشه از شهر و استان خود خارج شود و به شهری دیگر عزیمت کند، به نوعی اجحاف در حق مدرسه علمیه و مردم شهر خویش است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز در پایان سخنان خود، با اشاره به هجمه گسترده دشمن علیه افکار و عقاید مردم حاشیه ای خوزستان، تأکید کرد: امروز دشمن از همه توان خود برای منحرف کردن مردم استفاده می کند، اما امروز به راحتی مشاهده می شود که برخی طلاب در کمال آرامش و خونسردی، جهت انتقالی به سایر حوزه های علمیه کشور به معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان مراجعه می کنند که این مسأله به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید اقدامی جدی در این راستا صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha