پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خبر گزاری حوزه

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سلخ قشم، با بیان اینکه بسیاری از استعدادها در زمان جنگ شکوفا شد گفت: قدرت عظیم نظامی و استراتژیک امروز ایران در منطقه مدیون دستاوردهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، شیخ محمد الهامی، امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سلخ قشم در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر رهبری پیامبرگونه امام(ره) در جنگ تحمیلی وجود نداشت، دفاع مقدس منجر به شکست می‌شد.

وی با بیان اینکه امام(ره) به عنوان رهبرانقلاب با درایت خود جنگ را مدیریت کردند افزود: افتخار ما این است که پس از متحمل شدن 8 سال جنگ نابرابر، در پایان عراق مسئول و آغازگر جنگ شناخته شد و هیچ امتیازی از سوی ایران عاید رژیم بعث عراق نشد.

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سلخ قشم، با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ثابت کردیم می‌توانیم با وجود تحریم‌های ظالمانه، روی پای خود بایستیم تصریح کرد: دفاع مقدس نماد قدرت، هوشمندی و ایمان ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه تحریم‌های زمان جنگ به نفع ملت ما تمام شد گفت: بسیاری از استعدادها در زمان جنگ شکوفا شد و اکنون قدرت عظیم نظامی و استراتژیک ایران در منطقه مدیون دستاوردهای دفاع مقدس است

شیخ الهامی با اشاره به جنگ و غزوه‌های صدر اسلام خاطرنشان کرد: در جنگ‌های رسول‌الله(ص) اکثرا تعداد سربازان اسلام نسبت به کفار کم بود اما چیزی که موجب پیروزی و موفقیت مسلمانان می‌شد اعتقاد به وعده‌های الهی بود.

وی با مقایسه دفاع مقدس با جنگ‌های صدر اسلام گفت: جوانان مسلمان ایرانی با وجود اینکه از ابزارهای نظامی خوبی برخوردار نبودند و در مقابل صدام از مجموعه کشورهای استکباری حمایت می‌شد اما سلاح ایمان و اعتقاد آنها باعث شد تا بر دشمنان پیروز شوند.

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت سلخ قشم با اشاره به شهید فهمیده به عنوان یکی از شهدای نوجوان در دفاع مقدس اظهار کرد: چیزی که باعث شد این شهید بزرگوار برای دفاع از تمامیت ارضی وطنش جان خود را فدا کند، اعتقاد به وعده خداوند است که می‌فرماید:« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم»، « ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد»

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha