دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
5

حوزه/آیت‌الله ایمانی با اشاره به پیشینه برخی علمای دینی در فراگیری یک حرفه در زمان فراغت از جمله طبابت، نجاری و حتی ساعت سازی، افزود: علمایی که فراغت بیشتری داشتند بر اساس آموزه‌های دینی فن و حرفه‌ای را فرا می‌گرفتند چرا که روایاتی بر بی‌ارزشی کسانی وجود دارد که حرفه‌ای بلد نیستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی  امروز در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: هم اکنون کار در یک محیط اداری که  متشکل ازمیز و صندلی، یک نفرمافوق و عده‌ای تحت امر تعریف شده و اگر غیر از این باشد، آن فعالیت کار دانسته نمی‌شود، حال آنکه باید بازتعریفی از کار در جامعه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کار به دلیل رسوبات فرهنگ گذشته که پیش از انقلاب مطرح بود، در یک محیط اداری خلاصه می‌شد، گفت: کشورهای استعمارگر، فرهنگ کار ما را به این سمت سوق دادند، حال آنکه از نظر فکری از ابتدا برای کار قداست و ارزش وجود داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کار اصلی، کاری است که منجر به تولید شود، خاطرنشان کرد: باید جوانان، رسانه‌های منعکس کننده و روحانیت تمرکز کنند و در اشاراتی که وزارتخانه در مسائل مختلف دنبال می‌کند، کار منجر به تولید به فرهنگ تبدیل شود.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه به‌جای تشکیل تعاونی و به‌کارگیری ظرفیت اطرافیان و نیز استفاده از امکانات ریز جامعه و ایجاد مجموعه‌ای قدر، منتظر است تا دستی از غیب برآید و کار‌ها را سازماندهی کند.

وی با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: کارهای خوبی در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است اما کم است و باید در آموزش و پرورش نیز دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها هدایت شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید انتخاب اول دانش آموزان هنرستان باشد و زمانی که ظرفیت آن تکمیل شد دیگر رشته‌ها را انتخاب کنند، تصریح کرد: برخوردبرخی دبیران و گردانندگان امور آموزشی کار به گونه‌ای پیش برود که با چشم حقارت آمیز به دانش آموزان هنرستان نگاه می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به پیشینه برخی علمای دینی در فراگیری یک حرفه در زمان فراغت از جمله طبابت، نجاری و حتی ساعت سازی، افزود: علمایی که فراغت بیشتری داشتند بر اساس آموزه‌های دینی فن و حرفه‌ای را فرا می‌گرفتند چرا که روایات تندی برای بی‌ارزشی کسانی وجود دارد که حرفه‌ای بلد نیستند.

وی با بیان اینکه باید فضای توسعه آموزش فنی چه در عرصه هنرستان و چه در عرصه جامعه گسترش یابد، افزود: رسانه‌ها نیز باید فضای اعتبار بخشی به این نوع آموزش‌ها را دنبال کنند  تا برای دانش آموز افتخار باشد که در هنرستان یا دانشکده فنی، حرفه‌ای فرا بگیرد چرا که این حرفه، در زندگی شخصی‌اش مفید است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha