یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
5

حوزه/ همایش ملی« الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» با موضوع «پیشرفت از منظر قرآن و حدیث»، با همکاری مراکز علمی حوزه و دانشگاه، بهمن ماه سال جاری برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هدف این همایش، واکاوی اهمیت موضوع پیشرفت اسلامی از منظر قرآن و حدیث و بهره‌گیری از دانش اساتید و پژوهشگران در استخراج مباحث پیشرفت از منابع قرآن و حدیث می‌باشد.

ماهیت و مؤلفه های پیشرفت اسلامی، مبانی و اصول پیشرفت اسلامی، ویژگی ها و شاخص های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث، عوامل و موانع پیشرفت اسلامی و بررسی انتقادی مبانی و شاخص های توسعه، از جمله محورهای این همایش است.

بر اساس این گزارش  در این همایش، علاوه بر ارائه مقالات در محورهای ذکر شده، موضوع «نقش علمای دین در پیشرفت اسلامی» و موضوع «خانواده» در نشست‌های جنبی کنفرانس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، طبق برنامه تنظیمی دبیرخانه حوزوی مرکز، این همایش در 30 بهمن ماه سال 1393 در شهر قم برگزار خواهد شد و مهلت دریافت مقالات این همایش، تا 30 آذر ماه سال 1393 در نظر گرفته شده است .پژوهشگران با مراجعه به سایت دبیرخانه حوزوی، به نشانی www.olgou.org می توانند نسبت به کسب اطلاعات تکمیلی و ثبت‌نام در همایش اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha