یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: انقلاب اسلامی در مردم تحول ایجاد کرد و باعث شد که امروز مدیران مومن و انقلابی کشور را اداره کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرستان قم، با اشاره به ایام ماه ذی الحجه گفتند: هشتم ذی الحجه مصادف با دو واقعه بسیار مهم است که اولین آن، آغاز سفر امام حسین(ع) ازمنا به سمت عراق بود.

ایشان افزودند: این حرکت امام حسین(ع) به سمت عراق بسیار مهم و پررمز و راز است و باید نسبت به این رویداد مهم تاریخی نگاهی ژرف تر داشته باشیم، زیرا این حرکت در نوع خود استثنایی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: یکی دیگر از وقایعی که امروز رقم خورده است، قیام حضرت مسلم بن عقیل در کوفه بود که این روز نیز بسیار روز بزرگی در تاریخ اسلام و قیام تاریخی امام حسین(ع) است.

ایشان گفتند: باید به علت و اسباب این واقعه به درستی نگاه کرد و باید بدانیم که علت و فلسفه این اقدامات حضرات معصومین(ع)‌در هر یک از برهه های تاریخی چه بوده است که چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امام راحل یکی از بزرگانی بود که در عصر ما این اسباب و علت ها را به خوبی دریافتند و با الهام از قیام امام حسین(ع)‌ توانستند حکومت شاهنشاهی در ایران را کنار زده و حکومت اسلامی را بر پا کنند.

ایشان گفتند: فراموش نمی کنیم که روزی در این کشور بیگانگان همه کاره بودند و همه آنها به ما به دید حقارت نگاه می کردند و همه مردم ما خودباختگی خود را در مقابل آنها برای خود ترسیم کردند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: ایشان با این ملت کاری کردند که با همین نگاه عاشورایی توانست هشت سال در مقابل صدامی بجنگد که 35کشورجهان او را برای نابود کردن انقلاب و این کشور همراهی می کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی در این مردم تحول ایجاد کرد و باعث شد که امروز مدیران مومن و انقلابی به جای مدیران مزدور و غربزده زمان شاه به کار بیایند و کشور را اداره کند.

ایشان با اشاره به اهمیت شهر قم در نگاه اهل بیت(ع) گفتند: شهر قم حرم اهل بیت(ع) است و باید بیش از این پیش به رفع مشکلات آن توجه داشت و باید هر روز بیشتر از پیش به دنبال رفع نیازهای مردم و مشکلات شهر کریمه اهل بیت(ع) باشیم، زیرا اینجا محل نشر معارف اهل بیت(ع) است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha