پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
کد خبر: 337684
۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
عرفه

حوزه/ امروز دست‎های عبادت به شکرانه فرصتی دوباره بالا می‎رود تا رخصت بگیرد در بندگی و غفلت‎ها دوباره رخت سفر ببندند.

خبرگزاری «حوزه»/ امروز عرفه، فرصتی برای جاماندگان رمضان است، امروز روز خلوت انسان با خدا است. آمدهایم تا بار دیگر  آزمونهای امتحان شده را بیازماییم، آمدهایم شاید به جبران همه فرصتهای کفران شده  شاید یک بار درک کنیم، آنچه خدا برایمان مقدور کرده است و امروز جشمان غرق در گناهمان را در زمزم اشکهای توبه میشویم. شاید تمام فرصتهای گل آلود شده این بار جبران شود و گوهر وجودمان دوباره با بخشش و بندگی صیقل داده شود.

امروز چشمانمان بارانی است و دریای وجودمان غوطه ور در زلال اشکهایمان، تا لوح سیاه جانمان را دوباره نورانی کند، امروز دستهای عبادت به شکرانه فرصتی دوباره بالا میرود تا رخصت بگیرد در بندگی و غفلتها دوباره رخت سفر ببندند و زیبای خفته جان نمایان شود، آمدهایم تا زمزمه کنیم دعای عرفات را و بگوییم بارالها هزاران بار دستم را گرفتی، همان جایی که سرخوش غفلت بودیم، در این دریای دنیا غوطه ور بودم، ولی گمانم این چنین بود که این است لذت، که این است پندارِ مانای زیبایی. چه بیهوده می خندیدم بر این  دنیای فانی، حال آمدهایم تا اشکهایمان را در طبق اخلاص بنهیم و صدقه آرامش جاودانگی مان کنیم.

امروز روز برائت از مشرکان است، روز بازگشت به معبود، روزی برای احیای بندگی و فرصتی برای خلوت با جانان، امروز باید طلب کرد آنچه می خواهیم و به جای آوریم آنچه از ما انتظار میرود و به امید پذیرفته شدن.

*ویژگی های روز عرفه

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی  اصفهان در گفتوگو با خبرنگار حوزه در بیان برکات و ویژگیهای روز عرفه گفت: روز عرفه فرصت خوبی برای خلوت انسان با خداست تا با درک درست از حقایق خلقت و آفرینش، از گمراهی نجات یابند و به قرب الهی برسند.

حجت الاسلام امیر ارزانی ادامه داد: عرفه روزی است که خداوند بخشش بی منتهای خویش را نثار بندگان میکند و این روز فرصتی است برای اینکه جاماندگان دیگر روزهای پربرکت سال به خود بیایند و جبران کنند.

رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه بیان داشت:  روز عرفه روزی برای جبران نابخشودگی در ماه رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: روز عرفه، پس از ایام احیای شب قدر به عنوان با فضیل‌ترین روز معرفی شده و اگر کسی نتواند در شب قدر به درگاه الهی توبه و استغفار کند، در روز عرفه می‌توانند به درگاه خداوند متعال پناه برده و با مناجات با خداوند زمینه‌های عاقبت به خیری خود را فراهم کند.

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: در حقیقت عرفه روز مناجات و گفت‌وگوی عارفانه و عاشقانه بندگان با خداوند متعال است در حقیقت عرفه دارای مضامین الهی است برای بندگان راهگشاست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha