چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه / امام جمعه قزوین با اشاره به این که ترویج اسلام ناب آرمان اصلی پیامبر اکرم(ص) بود، اشاعه فرهنگ غدیر را عاملی برای تحقق این هدف جهانی و الهی پیامبر اکرم(ص) بر شمرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در قزوین بیان کرد : واقعه غدیر بنایی بود که با نزول آیه 67 سوره مائده در کنار برکه غدیرخم  پایه گذاری شد و باعث گردید تا این و نام آن در یادها ماندگار و موجب برکت شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های قزوین افزود: کلمه برکه و برکت از ریشه واحدی هستند و همان طور که برکه عاملی برای برکت است غدیر نیز موجب برکت‌های زیادی برای آسمان، زمین و اهل آنها شده است.

پژوهشگر قرآنی حوزه قزوین بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) آخرین حج خویش را که به حجة‌الوداع مشهور شده به معارفه امام علی (ع) اختصاص داد تا همگان بدانند که بعد از ایشان، امیرالمؤمنین (ع) جانشین و رهبر جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: اهمیت این موضوع و رساندن پیام به قدری مهم بود که پیامبر(ص) از چند نفر خواسته بود تا صدای ایشان را به همگان برسانند و از مردم هم برای شنیدن و دریافت سخن پیامبر (ص) تأیید بگیرند که آیا حرف‌های پیامبر(ص) به همه رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، رواج فرهنگ غدیر را مستلزم توجه به کتاب خدا و سنت و عترت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ غدیر در جامعه مستلزم عمل به سفارش پیامبر و تمسک به کتاب خدا و عترت پیامبر اکرم (ص) است.

این مدرس حوزه و دانشگاه  ادامه داد: حدیث ثقلین همگان را به تمسک به دو یادگار گرانبها فرا می خواند و امروز به لطف خداوند شاهد هستیم که کتاب خدا و منابع مربوط به عترت به طور گسترده در دسترس همگان قرار داشته و مردم در زمینه‌های مختلف از این دو امانت پیامبر(ص) نگهداری و پیروی می‌کنند.

این پژوهشگر قرآنی با بیان این که مبارزه با ظلم، شرک و کفر مهم‌ترین پیام غدیر است، عنوان کرد: همان طور که ماموریت اصلی تمام انبیاء الهی نجات مردم از رذالت‌ها  و هدایت به سوی خداوند بود، غدیر نیز که همسو با ارسال پیامبران الهی است ، این پیام مهم را به همگان دارد که با ظلم و بردگی مبارزه کند.

وی افزود: در واقع جریان غدیر ابلاغ شد تا مردم از بردگی و ستم نجات یافته و در کنار عدالت اجتماعی به سر منزل حریت و آزادگی رسیده بنی‌آدم را کرامت دهد و انسان‌ها با عزت و کرامت زندگی کنند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: خداوند با ارسال انبیاء و توصیه به نماز و اخلاق دینی و مذهبی می‌خواهد تا انسانی الهی و خدایی ساخته شود و انبیاء آمده‌اند تا بساط شیطان را کمرنگ کرده و بساط انبیاء درخشندگی پیدا کند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های قزوین اضافه کرد: مأموریت آخرین پیامبر الهی هم این بود تا همه زحمات انبیاء را جهت‌دهی کرده و آن را به هدف نهایی خود برساند و بر همین اساس بود که در غدیر خم امیرالمؤمنین علی (ع) را به عنوان ابوالائمه(ع) و فرزندان ایشان را به عنوان ولی و سرپرست امت اسلامی تا قیامت معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: پیام رسول اکرم (ص) مختص دوران خاصی نبوده، بلکه آن را برای کل تاریخ فرموده‌اند و هر کس که پیام غدیر را متوجه شده باشد، باید آن را به گوش همگان برساند تا آرمان‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تحقق یابد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha