یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
فضل الله طباطبایی

حوزه/ مراسم نکوداشت آیت الله سید فضل الله طباطبایی بنیانگذار نشر دینی در کشور و یکی از ناشران برجسته معاصر نشر معارف اهل بیت(ع) شب گذشته در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که با حضور جمعی از ارادتمندان به مکتب آل الله و اساتید و طلاب حوزه علمیه و نویسندگان و پژوهشگران و ناشران مکتب اهل بیت(ع) برگزار شد، یاد و نام این استاد حوزه وناشر مکتب امامت وولایت گرامی داشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی از فضلای حوزه در این مراسم با اشاره خدمات گرانسنگ این عالم حوزه در نشر کتب دینی گفت: ایشان در سال هایی این کار را می کردند که خلا جدی در این حوزه و جود داشت و ایشان مرد میدان علم و فرهنگ و معرفت بودند.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای غدیر گفت: به قدری که در منابع اهل سنت در باره غدیر سند و مدرک وجوددارد، در منابع شیعیان این همه مدرک وجود ندارد و علامه امینی نیز از این موج گسترده منابع اهل سنت این همه معارف را به تصویر کشیدند.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: در کتاب «مخاطبات النبی» آمده است که پیامبر اکرم(ص) هزار و دویست بار لفظ یاعلی را به کار بردند که منظور ایشان پس از صحبت از ایشان و به کار بردن نام ایشان یک نکته اخلاقی و... را بیان می کردند.

وی گفت: در منابع اهل سنت  نیز وارد شده که روزی ابوبکر بیمار شد و امام علی(ع) به عیادت ایشان رفت و وقتی که خلیفه اول امام را دید تبسم کرد به او گفتند که تبسم تو از بهر چیست که او گفت که پیامبر اکرم(ص) فرمودند که فردای قیامت همه با جواز علی(ع) از پل صراط عبور می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • از ارادتمندان IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    لطفا در مورد زندکینامه ، اندیشه ها و خدمات آیت الله سید فضل الله طباطبایی گزارشی تهیه کنید .
  • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    لطفا زندگینامه ایشان را قرار دهید .