سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
قریشی ارومیه

امام جمعه اروميه گفت: مديران و دست اندرکاران دولتي به عنوان الگو در ادارات جهت اقامه نماز و ترويج شعائر ديني با همت و اراده محکم حرکت و گام بردارند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي، در جلسه شورای نماز استان آذربایجان غربی که در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، با تاکيد لزوم بر ترويج فرهنگ نماز در جامعه و به خصوص در ادارات دولتي اظهار داشت: مسئولين دولتي در ادارات و ساير ارگان هاي فرصت نما را مغتنم دانسته و نسبت به اداي آن اهتمام جدي داشته باشند.

وي با اشاره به پاداش دنیوی و اخروی برپاکنندگان نماز، خاطرنشان کرد: از دست دادن فرصت اداي فريضه واجب همچون نماز به معناي از دست داد پاداش و صواب بسيار و بيشمار است.

امام جمعه اروميه با اشاره به لزوم طنين انداز ساختن نواي اذان در سطح شهر و ميادين شهري، اذعان داشت: نبايد اجازه دهيم شهر رنگ و بوي خدايي خود را از دست دهد، بلکه با به صدا درآوردن نواي دل نشين اذان مردم را از دل مشغولي هاي روزمره و دنيوي به سمت الهي شدن و دعوت به واجبات ترغيب کنيم.

وي، تقرب انسان به سمت خدا را زمينه ساز بخشودگي معاصي دانست و افزود: انسان با برپايي نماز موجب بخشودگي گناهان همچون ريزش برگ هاي درختان در فصل پاييز مي شود چنانکه او را از زنجيرهاي معاصي و ارتکاب به گناه مي رهاند.

حجت الاسلام و المسلمین قريشي، همت مسئولين در برپايي نماز را موجب ترويج اين مهم در ادارات و جامعه عنوان کرد و افزود: سبک شمردن نماز از جمله گناهاني است که انسان را از عمل به واجبات با مي دارد.

برپایه این گزارش، در اين جلسه با تصويب و ارزيابي مصوبات قبلي شوراي اقامه نماز در زمينه ساخت مسجد و نمازخانه در سه راهي محمديار و ورودي مرز استان به عنوان نماد اسلامي مورد بررسي قرار گرفت همچنين از مسئولين و متوليان فعال در زمينه ترويج فرهنگ نماز تقدير به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha