سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی

حوزه/ استکبار با اعمال تحریم‌ها و راه‌اندازی جنگ اقتصادی قصد تخریب نظام اسلامی را دارد، این در حالی است که ایران در 8 سال دفاع مقدس با تحریم‌های سنگین تری دست و پنجه نرم ‌کرد و با اقتدار از آن شرایط خارج شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، پیش از ظهر امروز در ششمین کنگره سالانه شهدای روحانی استان اصفهان، در محل بسیج ناحیه امام صادق(ع)، با اشاره به نقش روحانیون در شکل‌گیری انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران از وجوه متعددی با دیگر انقلاب های جهان از جمله انقلاب فرانسه متمایز است.

وی بیان کرد: مهمترین وجه تمایز انقلاب ایران با دیگر انقلاب ها، رهبری علما و روحانیت در هدایت مردم بود و به همین دلیل دشمنان پس از گذشت سه دهه همچنان در صدد تضعیف و یا نابودی این گوهر ارزشمند هستند.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، درحقیقت پیروزی در برابر ائتلاف بزرگ و جهانی کفر و استکبار بود  و دراین میان نقش روحانیت و طلاب در جنگ تحمیلی، یک نقش اساسی و پر رنگ بود.

وی در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با استقرار حکومت اسلامی، در حقیقت هویت وجودی استکبار را زیر سوال برده است، یادآور شد: امروزه استکبار با اعمال تحریم‌ها و راه‌اندازی جنگ اقتصادی قصد تخریب انقلاب را دارد، این در حالی است که انقلاب اسلامی در زمان 8 سال دفاع مقدس با تحریم‌های سنگین تری دست و پنجه نرم می‌کرد و با اقتدار از این شرایط خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی تاکید کرد: امروز جغرافیای اسلام ناب محمدی(ص) که امام راحل شعار آن را می‌داد، بخش اعظمی از کشورهای اسلامی جهان را به زیر پرچم خود در آورده است و بر همین اساس آمریکا و استکبار به دنبال نابودی بیداری اسلامی و خصوصا جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه هستند.

وزیر سابق اطلاعات، دلیل عمده هجمه آمریکا و دول غربی علیه حکومت بشار اسد را تضعیف جبهه مقاومت در منطقه دانست و گفت: اتفاقات رخ داده در کشور مصر نباید باعث ناامیدی مسلمانان شود، این تحرکات از سوی جامعه استکبار ناپایدار خواهد بود و درنهایت موجبات اقتدار نظام اسلامی و بیداری اسلامی را فراهم می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این که اندکی پس از شکل‌گیری بیدار اسلامی درمنطقه، برخی از اندیشمندان، این بیداری را به آمریکا نسبت دادند، افزود: پس از مدتی اندیشمندان دریافتند که بیداری اسلامی در منطقه توهم نبود، بلکه واقعیتی بود که متأسفانه برخی از سران منطقه آن را درک نکردند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با تمام قدرت، در حمایت از حکومت سوریه ایستادند و گذر زمان باعث شد که علما و رجال جهان اسلام پی به اشتباه بودن موضع گیریشان نسبت به بشار اسد ببرند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر چشم جهانیان به انقلاب اسلامی ومواضع نظام اسلامی است و به منظور روسفیدی نظام اسلامی در دنیا لازم است علما و روحانیون همچون سه دهه گذشته نقش بی بدیل خود را ایفا کنند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به این که ائمه جماعات باید در ایجاد ارتباط قوی بین مردم و جامعه روحانیت نقش آفرینی زیادی داشته باشند، تصریح کرد:علما باید ارتباط قوی‌تری را با نسل جوان برقرار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در ادامه با بیان این مطلب که بیش از یک هفتم جمعیت قشر روحانیت در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با هدات رهبری فرزانه و وارسته، در حال حاضر مسیری را طی می‌کند که به دنبال آن،  توسعه اهداف بلند انقلاب اسلامی در سطح جوامع بین‌المللی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha