شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
آیت‌الله احمدی میانجی

حوزه/ مدیرکل اطلاعات استان قم گفت: افتخار نیروهای وزارت اطلاعات آن است که مدال افتخار "سرباز گمنام" را از امام خمینی(ره) و مدال افتخار "مجاهدان خاموش" را توسط مقام معظم رهبری گرفته اند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، موسوی در همایش بزرگداشت سی امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات و نکوداشت مرحوم آیت الله احمدی میانجی به همت اداره کل اطلاعات استان قم در سالن  همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به هدف از برگزاری این همایش، اظهار کرد: وزارت اطلاعات، در شهریور 1363ش، به فرمان امام راحل و توسط توسط مجلس شورای اسلامی وقت در قانون اساسی کشور گنجانده و این وزارتخانه تشکیل شد.

وی، با اشاره به شرایط بحرانی کشور در زمان تأسیس این وزارتخانه، افزود: وزارت اطلاعات در برهه ای از تاریخ انقلاب تأسیس شد که کشور با بحران هرج و مرج و انواع فتنه های داخلی و خارجی برای سرنگونی نظام روبه رو بود.

مدیر کل اطلاعات استان قم با بیان  این که در آن سال های شرایط بسیار بحرانی تر و به مراتب سخت تر از شرایط کنونی عراق و سوریه در مواجهه با تهدیدهای نظامی داشتیم، اضافه نمود: بخش عمده امنیت و ثبات در کشور، مرهون زحمات بدون چشم داشت کارکنان وزارت اطلاعات است.

موسوی با بیان این که پرسنل خدوم اطلاعات، سربازان گمنام و مجاهدان خاموش حافظ نظام هستند، اظهار کرد: افتخار نیروهای وزارت اطلاعات آن است که مدال افتخار "سرباز گمنام" را از امام خمینی(ره) و مدال افتخار "مجاهدان خاموش" را توسط مقام معظم رهبری گرفته‌اند.

وی، با اشاره به محتوای ذی قیمت کتاب "ضرورت وزارت اطلاعات در حکومت اسلامی"، اظهار کرد: این کتاب اثر"مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی" است که در شروع نظام اسلامی ایران تدوین شد تا بر اهمیت و جایگاه وزارت اطلاعات در این نظام پای فشارد.

مدیر کل اطلاعات استان قم با بیان این که به اذعان مقام معظم رهبری، در تشکیل این رکن نظام، از هیچ تشکیلات اطلاعاتی هیچ کشوری الگو نگرفتیم، خاطرنشان کرد: اساس کار وزارت اطلاعات برقراری و استمرار امنیت با رعایت مبانی اسلامی در کشور و در بین مردم شهید پرور آن است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha