پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیات سید محسن هزاوه ای همدانی و سید حسین سعادت مصطفوی با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی،آیت الله حسینی بوشهری، صلواتی، سید محمد غروی، بهشتی ،رئیس مرکز فاطمیون نجف، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم، در حسینیه شهداء قم برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری از فضلای حوزه در این مراسم  با اشاره به ویژگی های عالمان دین، گفت: شغل های که انسان انتخاب می کنند متفاوتند و قطعا مزد آنها هم باهم فرق می کند.

وی با بیان این که بعضی از شغل ها مربوط به عالم طبیعت وماده و بعضی مربوط به عالم ماوراء ماده هستند، افزود: بعضی شغل های که مربوط به عالم ماده اند، بعضی ظاهری و جسمی اند و بعضی شغل های که مربوط به عالم ماور اند، از حقیقت و باطن برخوردا می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاطر نشان کرد: بعضی شغل ها که ظاهری اند، خَلقی می باشند و در ارتباط با جسم انسانها است و بعضی شغل ها که حقیقی می باشند، خُلقی اند و ارتباط با روح، روان، سیرت و باطن دارند.

 سخنران این مراسم با بیان این که شغل های که خُلقی و مربوط به حقیقت وباطن می باشند، فوق حرفه همه اهل جهان هستند و با شخصیت انسانها رابطه دارند، اظهار داشت: طبابت عمومی، حرفه عالمان دین است که مردم را ازکبر به تواضع، از شک به یقین، از نصیحت به خیرخواهی و از رغبت  و شهوت به زهد و پارسایی دعوت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با اشاره به این که صاحبان این حرفه متخصص و فوق متخصص می باشند به روایتی از حضرت امام رضا(ع)که فرموده است«عالمی که بتواند مسکینی از اهل بیت (ع) را از چنگال ناصبی دشمن خدا ونبی مکرم (ص)پناه بدهد، با فضیلت و بهترین توشه را برای روز فقر وتنگدستی فراهم کرده و جلوتر از خود فرستاده است اشاره کرد.

وی با بیان این که این کار عالمان دین از حرفه های کمیاب جهان است ابراز داشت: عالمان دین با فکر، روح وروان در تلاش و در سختی اند تا مساکین  امت را  از جهت فکری نجات بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با اشاره به این که درمان درد امروز جامعه اسلامی بدست عالمان دین است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی با خطرات آفاتی که از ناحیه تروریست های تکفیری،و هابیت و القاعده رسیده، مواجه است.

وی گفت: تکفیری ها از یک سو دست به ترور جسم می زنند و انواع جنایتها را مرتکب می شوند، سر بیگناه انسانهای را جدا می کنند، گردن می زنند و از سوی ترور فکری و فرهنگ می کنند و اسلام را با حرکات خود بدنام  می نمایند.

سخنران این مراسم اظهارداشت: اگر کسی بتواند جامعه گرفتار مسلمانان  و به خصوص شیعه را از شر ناصبی ها نجات دهد و جهلشان را برطرف کند بهترین توشه را برای روز فقرو نداری فرستاده است.

وی افزود: نجات فکری وروحی مسلمانان تنها به دست روحانیت، عالمان وفرهیختگان دین است و روحانیت در هر حال آماده خدمت رسانی به جامعه اسلامی و شیعیان است و به این خدمتگذاری افتخار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha