چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی یار و یاور صدیق و دلبسته انقلاب، نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری و یکی از ذخائر گرانسنگ نظام و مظهر وفاق و همدلی در بین گروه های انقلابی و سیاسی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علی لاریجانی، در پیامی با تسلیت ارتحال رئیس مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی نقش بسزایی در نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی چه در مقام تالیف آثار و چه در موقعیت تدریس و ترویج علوم دینی داشتند و در پاسداری از ارزشهای انقلاب و نظام همواره صریح و با قاطعیت و بصیرت موضع گیری می کردند که همین ویژگی باعث شد تلقی همه جناح های سیاسی از ایشان بعنوان مصلح و طراز وفاق باشد و به طوریقین خدمات ایشان هیچ گاه از خاطر ملت و دوستداران انقلاب فراموش نخواهد شد.

متن پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم وارسته، یار و یاور صدیق و دلبسته انقلاب، نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری مرحوم حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی موجب تاسف و تاثر گردید.

آیت الله مهدوی کنی از سالهای آغازین فراگیری و نشر معارف دینی و حوزوی به صف انقلابیون و مبارزان علیه حکومت ستمشاهی پیوستند و مسجد جلیلی که امامت جماعت آن بر عهده ایشان بود به یکی از کانونهای فعالیت های اجتماعی و سیاسی تبدیل گشت که نقش ساماندهی نیروهای انقلابی در آنجا صورت پذیرفت و همین اقدامات باعث دستگیریهای متعدد و پیوسته، تبعید، شکنجه و زندانی شدن حضرت آیت الله مهدوی کنی شد.

آن مرحوم بعنوان یکی از ذخائر گرانسنگ نظام و مظهر وفاق و همدلی در بین گروههای انقلابی و سیاسی، مسئولیت های مهمی را در جهت خدمت به ملت عرضه داشتند که عضویت در شورای انقلاب از طرف حضرت امام راحل، سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، عضویت در شورای نگهبان ، شورای انقلاب فرهنگی، وزارت کشور، نخست وزیری در شرایط حساس بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس خبرگان رهبری، تاسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق (علیه السلام) از مهمترین آنها می باشد.

مرحوم حضرت آیت الله مهدوی کنی همچنین نقش بسزایی در نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی چه در مقام تالیف آثار و چه در موقعیت تدریس و ترویج علوم دینی داشتند و در پاسداری از ارزشهای انقلاب و نظام همواره صریح و با قاطعیت و بصیرت موضع گیری می کردند که همین ویژگی باعث شد تلقی همه جناحهای سیاسی از ایشان بعنوان مصلح و طراز وفاق باشد و بطوریقین خدمات ایشان هیچگاه از خاطر ملت و دوستداران انقلاب فراموش نخواهد شد.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، بیت مکرم و بستگان ایشان تسلیت عرض کرده، برای روح آن عالم ربانی علو درجات و آمرزش الهی و محشور شدن با اولیای خداوند طلب می کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha