دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
بانوان مبلغه

حوزه/ در آستانه محرم الحرام و اعزام بانوان مبلغه، کارگاه آموزشی افزایش جمعیت به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران طلبه فاطمه الزهراء سلام الله علیها، وابسته به تیپ 83 تبلیغی رزمی امام جعفر صادق علیه السلام، در محل جامعه الزهراء قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دراین جلسه خانم عباسی استاد حوزه و دانشگاه در موضوع ضرورت افزایش جمعیت و توطئه و ترفند های دشمن جهت کاهش جمعیت به ایراد سخن پرداخت.

وی اظهار داشت: چگونه است که آژانس رشد و توسعه بین المللی آمریکا هزینه کاهش جمعیت در کشور های اسلامی را تماما پرداخت می کند و موسسه دیگر آمریکایی لوازم پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان به زنان مسلمان هدیه می دهد؟ ولی در مقابل در کشور های غربی نه تنها ازاین بذل و بخشش ها خبری نیست، بلکه توصیه و تشویق به فرزند آوری می کنند؟

عباسی بیان داشت: در تحلیل این اقدام غربی ها اظهار داشت، مسلما آن ها چنین اقدامی را به خاطر خیر و صلاح ما انجام نمی دهند، بلکه علت اصلی آن چیزی نیست جز احساس خوف و خطر از افزایش قدرت مسلمانان، و این احساس خطر به خوبی از سخنان غربی ها هویداست. به عنوان نمونه چند سال قبل محقق آمریکایی آرینو مچ من در روزنامه واشنگتن تایمز نوشته بود جمعیت 60 میلیونی ایران در 25 سال آینده دو برابر می شود و این قدرت بی نهایت نظامی و انسانی را برای ایران به ارمغان می آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مادران توصیه نمود گرچه فرزند آوری خصوصا در زمان کنونی همراه با زحمت فراوان است، ولی از اجر و مزد بالایی برخوردار است.

وی در تایید سخنان خود به خاطره ای از دختر امام خمینی (ره)  اشاره کرد که گفته بود، روزی از زحمت تر و خشک کردن بچه های قد ونیم قد خود به ستوه آمده بودم، به حضرت امام (ره) از سنگینی چنین وضعیتی برای بانوان شکوه کردم، حضرت امام(ره) فرمودند: من حاضرم ثوابی را که تو از تحمل سختی بزرگ کردن فرزندانت می بری با ثواب تمام عبادت خود عوض کنم !! من از روی تعجب گفتم، یعنی واقعا مادر بودن این قدر ثواب دارد؟!! امام فرمودند از اینقدر هم بالاتر!!

سخنران در پایان به دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری و دیگرعلماء و بزرگان در خصوص کاهش جمعیت و معضلات آن برای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عروس های خانواده خود توصیه کرده اند 4و5 فرزند بیاورند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امروز باید با توجه به نقش جمعیت در اقتدار،وسفارش بزرگان دین،فرزند آوری را به عنوان جهاد تلقی کرد