یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ تولیدکنندگان اگر معیارهای اسلامی برای دوخت لباس را در نظر نگیرند، مرتکب فعل حرام شده و موجبات به گناه کشیده شدن جوانان را فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آيت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، مهمترین ویژگی امام حسین(ع) را مقابله با ظلم و کفر جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) در سخنی بیان می کند که «من حاضر خواهم بود هر مصیبتی را تحمل کنم، اما با یزید بیعت نکنم؛ چرا که اگر بنا باشد با یزید بیعت کنم، به معنای آن خواهد بود که زیر همه فسادهای یزید مهر تأیید زده باشم» و این بدان معناست که اسلام هیچ گاه اجازه تسلیم شدن در برابر زورگویان را به ما نداده است.

امام جمعه اهواز، با بیان این که هم اکنون دو جریان اسلامی در برخی کشورها حاکم است، بیان داشت: هم اکنون یک جریان اسلام علوی و یک جریان اسلام عموی در برخی کشورها حاکم است.

وی در ادامه، مفسر اسلام علوی را علی ابن ابی طالب(ع) عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این اسلام مهد عدالت، معنویت و فضایل اخلاقی است که امروز الهام بخش ملت های آزادی خواه جهان قرار دارد.

آیت الله موسوی جزایری، با طرح این سؤال که چه کسانی این گروه های تکفیری را راه اندازی کرده اند، اظهار داشت: این گروه های تکفیری که خود به خود از زمین ریشه در نیاورده اند!؟ پس به یقین کشورهای استکباری همچون آمریکا و اسراییل با هدف تسلط منطقه خاورمیانه خالق آنها بوده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر و تشکر از مسؤولان شهرداری در خصوص راه اندازی پارک حجاب ویژه بانوان، تصریح کرد: وجود پارک های حجاب به خوبی در سطح کشور احساس می شد که خوشبختانه با پیگیری های استاندار و شهرداران مناطق شهری، در برخی نقاط راه اندازی شده است، اما نباید غافل شد که این گونه طرح ها باید با دقت و ظرافت خاص و البته با جدیت پیگیری و اجرا شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، استفاده از کالاهای داخلی را یکی دیگر از ضروریات جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: از همه مسؤولان تقاضا می کنم که به این جوانان ما توجه ویژه کنند.

وی در ادامه خطاب به مسؤولین حاضر در مراسم، بیان داشت: بدانید و یقین کنید که جوانان، افراد با استعدادی بوده و خود به تنها از پس هرکاری بر می آیند، اما آنها نیاز به حمایت و توجه شما دارند! پس همه توان خود را برای استفاده از ظرفیت جوانان به کار ببندید و برای این مهم از هیچ اقدامی دریغ نکنید که اگر خدایی ناکرده اینگونه شد، گناه به انحراف کشیده شدن آنها به سوی شما باز می گردد.

آیت الله موسوی جزایری، تأکید کرد: جوانان سرزمین ایران اسلامی، نیاز به تشویق و اعتماد و اندکی هم هزینه از جانب شما مسؤولان دارند که می توان با دادن پیش پرداخت به آنها، عرصه تولید ملی را رونق بخشید و گسترش داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، هرگونه مصامحه در عدم اشتغال زایی برای جوانان را موجب بروز نا امنی در سطح کشور دانست و تصریح کرد: به یقین وقتی جوانان کشور بیکار باشند، امنیت ملی ما آسیب پذیر خواهد بود و سبب بروز نا امنی در سطح جامعه می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، در ادامه با بیان این که یکی دیگر از مصیبت های وارده بر ما، همین بازار البسه و پوشاک است، گفت: امروز خیلی از جوانان به من مراجعه کرده و از عدم وجود پوشاک اسلامی ابراز ناراحتی و نارضایتی کرده اند.

وی با بیان این که فروشندگان و تولید کنندگان پوشاک غیر اسلامی مرتکب عمل حرام می شوند، اظهار داشت: تولیدکنندگان لباس های موجود در بازار اگر معیارهای اسلامی برای دوخت لباس را در نظر نگیرند، از طرفی هم مرتکب فعل حرام شده و هم موجبات به گناه کشیده شدن جوانان را فراهم می کنند که باید این مهم هرچه سریعتر از سوی دستگاه های نظارتی مورد پیگیری قرار گیرند.

امام جمعه اهواز گفت: ای مسؤولان فرهنگی جامعه! اگر تولیدکنندگان پوشاک غیر اسلامی، درد دین ندارند، حداقل شما دیندار باشید و با آنها مقابله کنید تا ظاهر جامعه اسلامی ایران اینگونه زشت و زننده نشود.

آیت الله موسوی جزایری افزود: من برای این تولیدکنندگان پوشاک غیر اسلامی متأسف هستم که این گونه درد پول را داشته و برای به دست آوردن آن حاضر هستند که دختران ما به گناه کشیده شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان سخنان خود، خواستار ارایه طرح های اسلامی از سوی طراحان ارزشی استان خوزستان شد و اظهار داشت: دولت محترم وظیفه دارد ضمن برخورد با تولید کنندگان و فروشندگان البسه غیر مجاز، از طراحان و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی حمایت قاطع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha