پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ابو ترابی

حوزه/ آیت الله مهدوی کنی با بصیرت علمی، سیاسی و فقاهتی، درک مقتضیات زمان فضائل و سجایای برجسته اخلاقی به حرکت سازمان یافته تشکیلاتی اعتقاد داشت و در بین علما و رجال سیاسی زبانزد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله مهدوی کنی و اولین سالگرد درگذشت حبیب الله عسگر اولادی که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، گفت: هر دو شخصیت، در نیم قرن اخیر تاریخ سیاسی و مبارزاتی ملت ایران، نقش محوری،کلیدی و تعیین کننده داشتند.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی با بصیرت علمی، سیاسی و فقاهتی، درک مقتضیات زمان و آراستگی  به فضائل و سجایای برجسته اخلاقی، اعتقاد به حرکت سازمان یافته ی تشکیلاتی، باور عمیق مبتنی بر دانش به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، آراستگی به سطح بالایی از توان و قابلیت مدیریتی در بین علما و فقها و رجال سیاسی و مدیران کشور پیشتاز و پیشگام بوده و نقش بسیار تعیین کننده و اثرگذاری در انقلاب داشته اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: جمع این فضائل در یک شخصیت مبارز و انقلابی نادر و کمیاب است و آیت الله مهدوی کنی در همه مقاطع تاریخ سیاسی خودش نقش آفرین بوده است.

*تجلیل از مرحوم عسگر اولادی

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مرحوم حبیب الله عسگر اولادی هم در حیات طولانی سیاسی خود به دلیل آراستگی به تعبد دینی، اعتقاد راسخ به آموزه های دینی و اسلامی و فقه امام صادق (ع) که فقهای عالی قدر  تبیین کننده آن هستند،  نقش محوری، فاخر و برجسته ای را ایفا کرد.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: عسگر اولادی به راه فقاهت اعتقاد داشت و فقهای عالم، پارسا و مهذب را آموزگاران آموزه های دینی می دانست و از میان فقها در این نیم قرن اخیر، امام راحل(ره) را به عنوان فقیه عادل با بصیرت، سیاستمدار، شجاع و شایسته ترین فرد برای رهبری و زعامت شناخته بود و به این باور، عزم و اعتقاد راسخ داشت.

وی افزود: در سیره سیاسی عسگر اولادی کمترین تزلزل مشاهده نمی شود و بعد از ارتحال امام خمینی(ره) هم با همین باور در خدمت رهبر انقلاب یک سلوک مبتنی بر باور را تجربه می کند و در کنار این خصیصه یک سیاستمدار آگاه به عصر و زمان خویش نیز بوده است .

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: مرحوم عسگر اولادی درست فکر می کرد، درست تصمیم می گرفت و درست گام برمی داشت و در چالش ها و فراز و نشیب ها انحراف و یا تزلزل پیدا نکرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در کنار این خصیصه، او از باور به حرکت سازمان یافته  تشکیلاتی همانند مهدوی کنی برخوردار بود و در طول حیات سیاسی خویش نیز تشکیلاتی حرکت کرد.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: متاسفانه ما در این یک سال اخیر با این فقدان در فضای سیاسی کشور در شرایط حساس روبرو شده ایم و جای این دو فردی که به معنا واقعی کلمه خالی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha