شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
56

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور گفت: در راستای تحول در نظام آموزشی حوزه، سرفصل های مربوط به نظام جدید در سطح یک آماده شده و در پی اجرای آزمایشی آن در قم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با تشریح ره آورد سفر خود به این استان،اظهار کرد: برگزاری جلسه مشترک با مدیران آموزش حوزه علمیه اصفهان در راستای تفاهماتی که قبلا بین آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و آیت الله طباطبایی نژاد،  مدیر حوزه های علمیه اصفهان و بحث و تبادل نظر  و تصمیم گیری پیرامون راهکارهای عملیاتی کردن بندهای تفاهم نامه، انجام شد.

وی ادامه داد: برای تبادل نظر بیشتر و موثرتر ، این جلسات در روزها ی آتی به میزبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، درقم ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به استقلال مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در بحث مدیریتی و آموزشی، از هماهنگی کامل فی مابین در اجرای برنامه ها خبر داد و  خاطرنشان کرد: بحمدالله ارتباطات خوب مشترکی برقرار است، همچنین در بحث نقل و انتقالات طلاب، استفاده از ظرفیت های اساتید  قم در اصفهان، استفاده از تجربیات متقابل همکاری و هماهنگی خوبی را شاهد هستیم.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: با توجه به نظر آیت الله بوشهری و آیت الله طباطبایی نژاد در راستای ارتباط بیشتر و نزدیکتر دو مجموعه مدیریتی، گام ها و اقدامات خوب و موثری برداشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی همچنین در خصوص سطح کیفی آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان نیز گفت: حوزه علمیه اصفهان با پیشینه روشن و حضور مرجع عالی قدر آیت الله العظمی مظاهری و دیگر علما، کیفیت خوب و کارآمدی را در مباحث آموزشی و مدیریتی داراست و براساس مشخصه های یاد شده، حوزه استان رو به جلو حرکت می کند.

 وی در پاسخ به سئوالی پیرامون آخرین اقدامات صورت گرفته در بخش تحول نظام آموزشی حوزه های علمیه، اظهار کرد: اقدامات و فعالیت های خوبی در راستای عملیاتی شدن بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظیم الشان تقلید صورت گرفته است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، کاهش تعطیلات مدارس، اصلاح تقویم آموزشی و سیال کردن آن متناسب با اقلیم آب و هوایی استان ها مختلف کشور، اصلاح محدوده های آموزشی در کشور، توسعه رشته های تخصصی و مراکز آموزشی تخصصی کشور، ساماندهی وضعیت سفیران هدایت و امکان ادامه تحصیل طلاب سفیران هدایت را از جمله اقدات و گام های موثر در بحث تحول نظام آموزشی حوزه اعلام کرد.

وی در پایان گفت: گام اصلی تر در بحث تحول نظام آموزشی حوزه ها این است که نظام جدید را در سطح یک عملیاتی کنیم که سرفصل های مربوطه آماده شده و در پی اجرای آزمایشی آن در قم هستیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha