پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام مهدوی مهر مشهد

حوزه / رئیس جامعة المصطفی مشهد، بهره گیری از ظرفیت های واقعه کربلا و پیام عاشورا را مهمترین راهکار ایستادگی در برابر استکبار عنوان کرد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مهدوی مهر، در جمع کارکنان المصطفی مشهد با بیان این که بهره گیری از ظرفیت های واقعه کربلا و پیام عاشورا مهمترین راهکار ایستادگی در برابر استکبار است، گفت: حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا و متحول کردن شهر مدینه و سپس تبعید ایشان از این شهر توسط دشمنان اسلام به شام، درصدد برآمدند تا تحولی اساسی را در راستای تداوم اسلام و امامت در شام ایجاد کنند.

وی افزود: زنان در حادثه كربلا وظايف متعدد و بسيار مهمي بر عهده داشتند، آنها علاوه بر محافظت از كودكان، به حمايت و تشويق مردان جهت مبارزه با دشمن مي پرداختند اما مهمترين رسالتي كه بر عهده زنان خصوصا بر عهده حضرت زينب(س) و اهل بيت امام حسين(ع) گذاشته شده بود، بازگو کردن حوادث كربلا براي ديگران و رساندن پيام عاشورا با هدف زنده ماندن فرهنگ عاشورا بود.

رئیس جامعة المصطفی مشهد در پایان گفت: وظيفه جهادگري و مبارزه با دشمن هر چند از دوش زنان برداشته شده بود، اما زنان حاضر در صحنه كربلا با حضور در ميدان نبرد و مبارزه با دشمن، نام خويش را براي هميشه در تاريخ ثبت كردند و باعث تداوم مکتبی عاشورایی در طول تاریخ شدند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha