پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
علائدینی

امام جمعه دماوند با تاکید بر حرکت کردن مسئولانه رسانه ها در مسیر اصول آزادگی، گفت: آزادی مسئولانه رسانه ها باید در راستای پیشرفت کشور باشد.

حجت الاسلام علاء الدینی در گفتگو با خبرنگار  گروه  استان ها خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که با شعار« رسانه، آزادی مسئولانه» در مصلی تهران در حال برگزاری است، تقارن برگزاری این نمایشگاه را با ایام محرم مدنظر قرار داد و اظهارداشت: با توجه  به شعار نمایشگاه و همخوانی آن با پیام عاشورا  و محرم که همان آزادگی  و آزادی مردی است، باید در تبیین ابعاد این نهضت عظیم گام های اساسی برداریم.

وی با اشاره به اینکه آزادگی در نهضت عاشورا  موج می زند، افزود: آزاد بودن و آزادگی از جمله ارکان اصلی دین ما و مورد توجه قرآن و امامان معصوم(ع) بوده و لذا می بینیم که شعار امسال نمایشگاه هم ریشه در اعتقادات داشته و مبحث بیگانه ای نیست که ما از دیگران الگو برداری کنیم.

امام جمعه دماوند ادامه داد: از آنجا که دین مبین اسلام به هر زاویه از زندگی بشری توجه داشته و دستوراتی دارد که برای هر دوره ای از زمان قابل برداشت و استفاده است، اما آنچه مهم  می باشد این است که باید این قواعد را از منابع استخراج و مطابق با علوم روز به کار گیریم .

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که منظور از آزادی دراین شعار همان آزادگی است و نباید با آزادی غربی به معنای افسارگسیختگی اشتباه گرفته شود.

حجت الاسلام علاء الدینی ابرازداشت: با آزادی به معنی آزادگی در خبرها دیگر شاهد برخی از ناهنجاری ها و ضد ارزش ها  چون تهمت ، غیبت،دروغ و ... قطعا نخواهیم بود .   

وی ادامه داد: منابع دینی ما بسیار غنی بوده و حتی برای اخبار و اطلاع رسانی هم دستوراتی دارد، اما آنچه مهم است باید پس از استخرج به طور گسترده در سطح جهانی انتشار یابد امری که ما در آن ضعف داریم و این مطلب وقتی روشن تر می گردد که می بینیم دنیای غرب از نظر ایدئولوژی بسیار فقیر است، اما به مدد رسانه هایی که در اختیاردارد دائما در حال حمله به افکار عمومی جهانی است؛ در چنین شرایط مسئولیت رسانه های اسلامی بسیار خطیر است .

این استاد حوزه، بعثت، مهدویت و ولایت را سه اصل مهم  و خط قرمز در دین دانست که ضمن رعایت محدوده آنها باید در راستای ترویج آنها نیز گام برداشت.

وی یادآور شد: اگر رسانه ها  به این اصول مقید باشند ،قطعا در مسیر اسلامی گام برداشته و خواهند توانست در مسیر توسعه کشور که مطابق با شعار امسال است گام بردارند.

انتهای پیام 18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha