چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حرم حضرت معصومه

حوزه/ مدیر مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام گفت: تا کنون بیش از 30 هزار سند مکتوب به دیجتال تبدیل شده و 5 هزار سند دیداری و عکس در این واحد به نرم افزار منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری، مدیر مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام؛ در نشست تخصصی «اسناد و آینده پیش رو» که پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه داد.

وی با بیان این که اسناد در آستان مقدس از گذشته دارای اهمیت زیادی بوده است، تصریح کرد: البته در عین اهتمام مسئولان پیشین آستان به این مسئله، ساماندهی کامل امور مربوطه انجام نپذیرفت. بر حسب ضرورت اسناد باید تنظیم و مرتب و سریع در اختیار محققان و مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به این که اگر مدیری بخواهد در واحدی منصوب شود، لازم است که اطلاعاتی داشته باشد تا بتواند بر امور مسلط شود. خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در گذشته در آستان انجام شده و موقوفاتی در این آستان وجود داشته است که ساماندهی اسناد آن نقش زیادی در امور جاری آستان خواهد داشت.

وی ضرورت تشکیل اداره اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها را جمع آوری و حفاظت از اسناد و مدارک آستان و ایجادبانک جامع اطلاعات انواع اسناد جهت بهره برداری همه جانبه مستند سازی مکتوب و تصویری کلیه امور آستان برای آیندگان و تدوین تاریخ شفاهی آستان مقدس و تدوین و عرضه اسناد و اطلاعات آستان به جامعه علمی و علاقه مندان معرفی کرد.

وی با اشاره به فعالیت واحد شناسایی، دریافت و آرشیو اسناد؛ واحد تنظیم و فهرت نویسی، واحد تدوین و نشر اسناد؛ در مرکز اسناد آستان گفت: تا کنون بیش از 30 هزار سند مکتوب به دیجتال تبدیل شده و 5 هزار سند دیداری و عکس در این واحد به نرم افزار منتقل شده است که در آینده با تجهیز و توسعه بیشتر به صورت تصاعدی این آمار ارتقاء خواهد یافت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha