جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام شوذب شیری

حجت الاسلام شوذب شیری خاطرنشان کرد: امامزادگان جلیل القدر و فرزندانی و نوادگانی از امام صادق(ع)، امام حسن(ع) و سایر ائمه (ع) در قم مدفون هستند که از مفسران و علما بزرگ اسلام به شمار می‌رفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیری مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم، در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان قم ،با ذکر این مطلب که قم شهر و حرم اهل بیت(ع) است گفت: نام این شهر با اهل‌بیت(ع) گره خورده است و اهل بیت(ع) نیز با مهندسی تاریخی دقیق خود این شهر را پایگاهی امن برای نشر معارف الهی خود برگزیدند.

وی افزود: بیش از چهارصد امامزاده در این شهر مقدس حضور دارند؛ این بزرگان، سیادت خود را صرفا به جهت انتساب با ائمه(ع) ندارند بلکه همه آنها جزو علما و مروجان احکام و نمایندگان حضرات معصومین در این شهربودند.

مدیرکل اوقاف قم بیان کرد: اولین کرسی تفسیر در این شهر در درس  حضرت موسی مبرقع در این شهر ایجاد شد و پس از ایشان محدثان و مفسران بزرگی این راه را ادامه دادند.

وی با ذکر این مطلب که علی بن جعفر(ص) فرزند کوچک امام صادق(ع) است، گفت: مقبره ایشان امروز گلزار شهدای استان قم است؛ ایشان علاوه بر انتساب به اهل بیت(ع) منبع و معدن نابی از گوهرهای علوم اهل بیت(ع) بودند و ایشان از مدینه به قصد تبلیغ دین خدا در شهرهای بسیاری حضور یافتند مورخان مدفن 15محدث بزرگ جهان اسلام را در قم و در همین مقبره نام برده‌اند.

حجت‌الاسلام شیری خاطرنشان کرد: بیست و هفت نسل از فرزندان امام صادق(ع) و پانزده نسل از فرزندان امام حسن(ع) و نسل های بسیاری از ائمه اطهار(ع) در این شهر قراردارد.

وی گفت: اهل بیت(ع) با مهندسی بی نظیر، خط سیر تاریخی تشیع و شیعیان را ترسیم کرده اند و با حضور این امامزادگان و راه انداختن کرسی های درس و بحث و علم و فضیلت، مردم این شهر برای پذیرش اندیشه معنوی و تحول گرای شیعی آماده شدند.

وی اظهارکرد: در احادیث حضرات معصومین(ع) آمده است  که مردم برای در امان ماندن از حوادث روزگار به نواحی قم بروند و نکته جالب اینجاست که در این شهر انقلاب اسلامی شیعی رقم خورد و معدن و مرکز نشر این علوم نیز از این شهر برخاسته و هر روز این معدن درها و گوهرهای نایاب خود را به جهان عرضه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha