دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
محمدی اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: با هدف توسعه فضای معنوی هیئات مذهبی، 15 هزار مبلغ از قم، مشهد و اصفهان و همچنین روحانیون بومی از سوی این سازمان به سراسر کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امروز در دیدار با مراجع تقلید در قم گفت: فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حوزه های مختلف انجام می شود.

وی با بیان این که  مردم ایران از ابتدای امسال تاکنون دو هزار وقف جدید انجام داده‌اند خاطرنشان کرد: این امر به دلیل مشاوره‌های خوب و اطلاع‌رسانی مناسب بوده است، سازمان اوقاف به یک مجموعه فعال و اثرگذار تبدیل شده و در حوزه قرآن نیز دو مأموریت را انجام می‌دهیم که شامل مسابقات قرآن به صورت استانی، ملی و بین‌المللی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف افزود: در همین راستا یک میلیون و 400 هزار نفر در سال گذشته در این مسابقات شرکت کردند؛ مأموریت دوم هم مربوط به حفظ قرآن است که بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور صورت می‌گیرد.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه یادآورشد: طی سه سال گذشته، 860 هزار نفر در زمینه حفظ قرآن فعالیت کرده‌اند؛ مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه نیز به تعداد 2400 مورد فعالیت خوبی در سراسر کشور دارند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 800 نفر از مساعدت‌های مربوط به ازدواج و تهیه جهیزیه برخوردار شدند که این هزینه هااز عواید موقوفات حاصل شد که نشان دهنده اهمیت موقوفات است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در همین حوزه به 14هزار دانش‌آموز فقیر و نیازمند مساعدت شد و در راستای کمک به عاشقان آل الله که توان مالی برای زیات حضرت امام رضا(ع) را نداشتند،مساعدت هایی انجام شد که بتوانند به این زیارت معنوی بروند در این رابطه به 1280 نفر که در طول عمرشان به مشهد مشرف نشده بودند از محل عواید موقوفات به این سفر اعزام شدند و اعزام‌ها به عتبات عالیات هم 200 نفر بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: کمک‌رسانی به 24 هزار نفر از ایتام و خانواده‌های نیازمند، 19 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه، 22 میلیارد تومان برای برپایی مراسم عزای حسینی، از دیگر این برنامه ها بود است.

وی از 3 هزار مورد کمک به هیئت‌های مذهبی، در سطح کشور خبرداد و گفت: در همین راستا با هدف توسعه فضای معنوی هیئات مذهبی، 15 هزار مبلغ از قم، مشهد و اصفهان و همچنین روحانیون بومی به سراسر کشور اعزام شدند؛ برپایی 14 هزار و 600 مسجد، حسینیه و امامزاده از دیگر محل‌های مصرف عواید موقوفات طی سال گذشته بوده‌اند و خوشبختانه حضور روحانیون و مبلغان دینی در مساجد و بقاع متبرکه رشد چشمگیری داشته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha