چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 340811
۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
جشنواره

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری جشنواره علمی علامه حلی درحوزه این استان خبرداد.

حجت الاسلام حسین فقیه، معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با بیان این که هفتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی امسال برگزار می شود، گفت: طلاب می توانند تا پایان آذر ماه مقالات و آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام فقیه از برگزاری این جشنواره در میان مدارس علمیه بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره به منظور تشویق و حضور حداکثری طلاب در جشنواره ملی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری استانی این جشنواره همزمان با هفته پژوهش با همکاری مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد و طلاب برگزیده هر مدرسه مشخص، و جوایز نفیسی به نفرات برتر اعطا می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه بوشهر، با بیان اینکه اولویت با موضوعات درسی است، ابراز داشت: در ترم اول پنج نمره برای درس های اصلی در نظر گرفته شده است که اساتید جهت تشویق و ایجاد انگیزه پژوهشی در طلاب می توانند این پنج نمره را  به طلابی که مقالات خود را در این جشنواره ارائه می دهند، اختصاص دهند.

وی ادامه داد: همه مقالاتی که در این جشنواره استانی ارائه می شود، به جشنواره علامه حلی کشور هم ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام فقیه برگزاری این جشنواره را زمینه مناسبی برای استفاده طلاب از تجربیات و راهنمایی های اساتید عنوان کرد، و بیان داشت: اگر موضوعات درسی باشد طلاب می توانند از اساتید مربوطه استفاده کنند.

وی افزود: در هر مدرسه ای یک کارگروه پژوهشی در چهار رشته ادبیات عرب، کلام، تفسیر و فقه و اصول تشکیل شده است که متشکل از چهار استاد متخصص در این چهار رشته است ،این کارگروه با هماهنگی معاونان پژوهشی و مدیریت مدارس به مدیریت حوزه علمیه استان معرفی شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه بوشهر یادآورشد: با توجه به اینکه امسال نه استان جشنواره استانی برگزار می کنند، مدیریت قم این امتیاز را به استان ها داده که هر استانی که تعداد مقالات ارسالی آن به جشنواره به صد مورد برسد می تواند در سال آینده به صورت مستقل جشنواره استانی برگزار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha