شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
یاوری

حوزه / استاد، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) آموزش پژوهش محور راسبک اصلی شیعیان در تبیین و استنباط علم دانست و تصریح کرد: آموزشِ پژوهش محور به عنوان سبک اصلی شیعیان علاوه بر ماندگاری شیعه به نقش تمدنی وی نیز کمک کرد تا ثابت کند شیعه در همه امور مقدم بوده است.

حجت الاسلام  محمد جواد یاوری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با گرامی داشت هفته پژوهش اظهارداشت: شیعیان در عصر حضورائمه اطهار«علیهم السلام» و آغاز غیبت کبری، برای ماندگار کردن تاریخ عقاید و ارزش های عقیدتی به ثبت باورهای خود پرداخته اند.

وی با بیان این که نتیجه پژوهش شیعیان؛ تحول عظیم تولید علم و جنبش نرم افزاری بود افزود:شیعیان در کنار آموزش، فعالیت های پژوهشی برای انتقال تاریخ تشیع که شامل میراث علمی و عملی بود را به آیندگان انجام داده و همچنین خود را در مقابل آسیب های احتمالی بیمه کرده است.

استادموسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) آموزش پژوهش محور راسبک اصلی شیعیان دانست و تصریح کرد: آموزشِ پژوهش محور به عنوان سبک اصلی شیعیان علاوه بر ماندگاری شیعه به نقش تمدنی وی نیز کمک کرد تا ثابت کند شیعه در همه امور مقدم بوده است.

حجت الاسلام یاوری با بیان این که جهان امروز بیشتر از هر دوره ای نیاز به محتوا دینی برای زندگی دارد ادامه داد: در عصر حاضر باتوجه به هجمه زیاد ،بمباران اطلاعاتی رسانه ها و بنگاه های اطلاعاتی، ضرورت دارد اندیشه های تولید شده توسط نخبگان ثبت و در اختیار مخاطبان قرارگیرد.

این استاد موسسه امام رضا(ع) با بیان اینکه؛ امروزه سبک زندگی انسانها از معنویت به نگاه مادی و اومانیستی تغییر ذائقه داده بیان داشت: برای محافظت از هویت اسلامی و بازگشت به سبک زندگی ائمه اطهار(ع) ضرورت دارد متون دینی با تناسب به دنیای امروز تولید و پاسخ قانع کننده ای به نیازها داده شود .

حجت الاسلام یاوری با بیان اینکه؛ مهار بحران های سیاسی و اجتماعی از طریق حفظ هویت دینی امکان پذیر است گفت: راه برون رفت از بحران بی هویتی و دینی پاسخگویی به داده های اطلاعاتی دنیای معاصر است.

وی با بیان اینکه؛ ایجاد انگیزه، بیان ضرورت پژوهش و برداشتن موانع آموزش و پژوهش از سوی مسئولان ضروری است تاکید کرد: توسعه پژوهش در میان دانشجویان و طلاب مستلزم این سه راه حل می باشد؛ اگر این امر اتفاق بیافتد تحولی عظیم در ساختار علمی جامعه، رشد و تولید علم آن هم در بعد سخت افزاری و نرم افزاری اتفاق خواهد افتاد .

استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: اقناع مخاطب و ضرورت مدیریت دینی جامعه از سوی عالمان شیعه ضرورت دارد تا متولیان آموزشی حوزه، آموزشِ پژوهش محور را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha