پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
گروگانگیری

حوزه / تجمع علمای مسلمان لبنان سلب آزادی شهروندان و گروگان گیری استرالیا را محکوم و اظهار امیدواری کرد که ماجرا ختم به خیر شود که در غیر این صورت دولت استرالیا مسؤول خواهد بود؛ چرا که به چنین جریان های تکفیری اجازه رشد و فعالیت داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای ابراز داشت: خطر جریان های تکفیری به سوریه محدود نخواهد بود بلکه به تمام کشورهای جهان سرایت خواهد کرد به ویژه همان کشورهایی که فرودگاه های خود را در اختیار تکفیری ها قرار داده اند. این فتنه اگر خاموش نشود کشورهایی که خود را از آن در امان میدانند فردا از خطر آن در امان نخواهند بود.

تجمع علمای مسلمان در نشست هفتگی خود همچنین سلب آزادی شهروندان و گروگان گیری استرالیا را محکوم و اظهار امیدواری کرد که ماجرا ختم به خیر شود که در غیر این صورت دولت استرالیا مسؤول خواهد بود؛ چرا که به چنین جریان های تکفیری اجازه رشد و فعالیت داده است.

تجمع در بیانیه خود تاکید کرد: حل و فصل مساله نظامیان ربوده شده لبنانی باید محرمانه و با قاطعیت پیگیری شود و فقط یک جهت مسؤول مذاکره با ربایندگان باشد و در این زمینه سرتیپ عباس ابراهیم بهترین گزینه برای انجام این ماموریت است و در این زمینه لازم است این مساله از بازارهای سیاسی و حزبی خارج شود. تجمع از دولت لبنان نیز خواسته به پرونده عرسال خاتمه دهد و راه های آزموده پیشین را دوباره تجربه نکند.

از سوی دیگر جبهه العمل الاسلامی لبنان هم در بیانیه ای تاکید کرد که ارتش لبنان رمز وحدت ملی و حفظ لبنان و حمایت از مسالمت داخلی و امنیت و ثبات داخلی و همزیستی مسالمت آمیز در کشور هستند.

این جبهه در نشست دوره ای خود بر اهمیت همبستگی و وحدت و ایستادگی در کنار ارتش لبنان در این مرحله سخت و حساس و مواجهه با تروریسم جدید و فتنه تاکید کرده و خاطر نشان کرده که این حق مشروع لبنان است که از نعمت ها و ثروت های طبیعی خود بهره مند باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha