چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 341058
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
حجت‌الاسلا خدری بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان همزمان با فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار و پژوهشگران این دو نهاد تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری امروز در جمع خبرنگاران، وحدت اسلامی را یکی از اندیشه‌های بنیادین اسلام دانست و اظهار داشت: وحدت و اتحاد هویت تاریخی مسلمانان به آن گره خورده است.

وی با بیان اینکه عالمان و اندیشمندان بی شماری همواره طلایه‌دار این اندیشه ناب اسلامی بوده‌اند تصریح کرد: در قرن حاضر امام راحل پرچم‌دار وحدت اسلامی و پیشگام این عرضه به شمار می‌آید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر وحدت در مکتب امام خمینی(ره) را پایه‌های نهضت اسلامی  دانست و گفت: پایه‌های نهضت اسلامی  بر مبنای وحدت در مکتب امام خمینی(ره) شکل گرفت، و این حرکت به عنوان عامل حیات بخش و استمرار پیروزی اجتماع به شمار می‌آید.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه وحدت در اندیشه مصلح قرن را می‌توان در دو بخش درون گفتمانی و برون گفتمانی پیگیری کرد، ابراز کرد: یکی از لایه‌های وحدت در درون گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه است و حضرت امام نیز حوزه و دانشگاه را عامل اساسی ایجاد حرکت در جامعه اعلام کردند.

مدیرحوزه علمیه استان بوشهر  با اشاره به نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان همزمان با فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه  زمان برگزاری این نشست را روز چهارشنبه 26 آذر ماه عنوان کرد، و گفت: این مراسم در محل دانشکده انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در بوشهر برگزار می‌شود.

به گفته این استاد حوزه ، در این نشست از پژوهشگران برتر حوزه و دانشگاه تجلیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha