جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام لاکانی گیلان

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به پیچیده‌تر شدن شرایط زندگی امروزی، گفت: ارائه مشاوره های تخصصی و دینی در کاهش مشکلات افراد و خانواده ها بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، در کارگاه آموزشی  اصول و فنون  مشاوره نوجوانان ویژه مبلغات مدارس امین، گفت : برگزاری این گونه دوره ها علاوه بر آموزش تخصصی مهارت های مشاوره، منجر به تقویت رابطه بین دانش آموزان و مبلغات و نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در بین نوجوانان خواهد شد.

وی در ادامه افزود :  با توجه به شیوه‌های نوین و پیچیده‌تر شدن شرایط زندگی امروزی،  افراد با استرس مواجه هستند و مشاوره فرآیندی است که راهکارهای مناسب را برای سازگاری افراد با این شرایط و مدیریت آن را  فراهم می‌سازد. علاوه بر این ، شرایط پیچیده زندگی نیاز افراد به دریافت اطلاعات مناسب در زمینه‌های مختلف را موجب می‌شود. از این رو مشاوره چنین وظیفه‌ای را بر عهده می‌گیرد و به ارائه راهنمایی ، اطلاع رسانی و حل مسائل خانوادگی مبادرت می‌ورزد.

مدیر حوه علمیه گیلان به نتایج بسیار ارزنده مشاوره اشاره کرده و  افزود : مشاوره به فرد کمک می کند تا  ویژگی ها و استعدادهای خود را بهتر بشناسد  و به موارد و خصوصیاتی که به آنها توجه نداشته و یا میزان توجه به آنها کمتر بوده، بیشتر توجه نماید. علاوه بر این، اطلاعات آنها را در زمینه های مختلف تقویت کرده و در صورت وجود نواقصی در عملکردشان آنها را شناسایی و راه حل هایی برای رفع نواقص ارائه می دهد و به این ترتیب  دانش آموزان می توانند عملکرد مناسب تری نسبت به گذشته داشته باشند و انتخاب های بهتری انجام دهند و اشکالات احتمالی را نیز مرتفع نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی درخاتمه افزود: در حال حاضر47 مدرسه امین در استان گیلان وجود دارد که نتایج بسیار خوبی برای دانش آموزان این مدارس و خانواده هایشان در پی داشته است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha