یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بهرامپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: انقلاب اسلامی، همان انقلابی است که طلبه و دانشجو با همراهی و اتحاد آن را به پیروزی رساندند و اگر امروز خواهان استمرار آن هستیم، باید این وحدت بیش از پیش ادامه یابد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین مسعود بهرام پور، در نشست کاربردی راه های ارتقاء وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان این که وحدت به معنای همسو کردن برآیند نیروهای انسانی به سوی هدف و آرمانی مشخص است، بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم معنای وحدت را مشخص کرده و همه باید به همان سمتی او مشخص کرده، حرکت کنند و آن تحقق ارزش های والای اسلامی است.

 این استاد حوزه علمیه حرکت به سوی اعتلای کلمه الله را از اهداف انقلاب اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی، همان انقلابی بود که طلبه و دانشجو با همراهی و اتحاد آن را به پیروزی رساندند و اگر امروز خواهان استمرار آن هستیم، باید این وحدت بیش از پیش ادامه یابد.

 مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به وجود دو نیروی تولی و تبری در ذات انسان، گفت: فرد مؤمن و انقلابی باید از هر دو قوه خود کمال استفاده را ببرد، به گونه از قوه تولی برای حرکت در کنار دیگر اعضای ایمانی جامعه به سوی هدفی اسلامی گام بردارد و از قوه تبری نیز برای مقابله با دشمنان استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با تأکید بر این که هم اکنون نیز وحدت حوزه و دانشگاه به طور کامل در عرصه های گوناگون اجتماعی قابل مشاهده است، اذعان داشت: ما هرساله در راهپیمایی ها و دیگر عرصه های دفاع از نظام و مملکت عزیز ایران شاهد حضور گسترده طلاب و دانشجویان در کنار یکدیگر هستیم.

وی با اشاره به آفت های موجود در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امروزه هم در حوزه و هم در دانشگاه آفت هایی وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ گونه وحدتی میان طلاب و دانشجوبان وجود ندارد، بلکه نشان دهنده وجود کاستی هایی است که باید همه در راستای رفع آنها تلاش کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور، در پایان با اعلام این خبر که ما آماده هرگونه همکاری با دانشگاه های خوزستان هستیم، اظهار داشت: به عنوان مدیر حوزه علمیه خوزستان آمادگی خود برای ورود در عرصه های همکاری میان حوزه و دانشگاه اعلام می کنم و امیدواریم با همکاری دیگر مسؤولان گامی مهم و مؤثر در جهت اعتلای اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha