شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نصیرایی

مسئول دفتر سياسي حوزه علميه خراسان گفت: حوزه و دانشگاه به مثابه دو لشگري هستند كه در يك جبهه مشترك حضور دارند و در صورتي كه هر كدام كار خودشان را انجام دهند، شكست خواهند خورد.

حجت الاسلام نصيرايي در گفتگو با خبرگزاري حوزه در مشهد، درباره وحدت حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به اهداف و خروجي اين دو نهاد علمي و بيشترين تاثيري كه در سرنوشت جامعه و انسان دارند لذا نمي توانند نسبت به همديگر بي تفاوت باشند.

وي با بيان اين كه حوزه و دانشگاه به مثابه دو لشگري هستند كه در يك جبهه مشترك حضور دارند، ابراز داشت: در اين موقع نمي توانند صرفا بر اساس توانمندي هاي خود اقدام كنند و امورشان را به پيش ببرند و در صورتي كه هر كدام كار خودشان را انجام دهند، شكست خواهند خورد.

مسئول دفتر سياسي حوزه علميه خراسان با اشاره به عرصه فعالیت دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه این دو نهاد به تنهايي نمي توانند نياز انسان و جامعه را پاسخگو باشند.

وي گفت: بهترين برنامه براي انسان اين است كه هم فطرت انسان و بعد معنوي او تقويت و هم به بعد مادي آدمي توجه شود و گرنه هيچكدام به تنهايي مسير حقيقي را طي نخواهند كرد.

حجت الاسلام نصيرايي با اشاره به اين مطلب كه حوزه و دانشگاه مكمل يكديگرند و در چنين شرايطي مي توانند به رسالت اصلي خود عمل كنند، ابراز داشت: غرض از وحدت اين دو نهاد اين نيست كه دانشگاه در حوزه علميه و بالعكس ادغام شوند و يا يكي بر ديگري حكومت كند، بلكه كامل ساختن كشور در حالتي دور از اصطكاك و مداخله در كارهاي همديگر براي حركت به سمت هدف اصلي يعني ساختن كشور را مي توان معناي وحدت اين دو نهاد دانست.

وي با تاكيد بر اينكه چون هدف ايجاد جامعه اسلامي پيشرفته مستقل و الگوست، هر دو نهاد مي بايست با توجه به اين هدف، برنامه ريزي داشته و هماهنگ باشند، اظهار داشت: براي رسيدن بهتر و مناسب به اين هدف اين كار مي تواند در قالب نشست هاي هم انديشي مستمر، استفاده از ظرفيت هاي مشترك علمي و پژوهشي و ... حوزه و دانشگاه صورت گيرد.

مسئول دفتر سياسي حوزه علميه خراسان در پايان با بيان اينكه نشست هم انديشي جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه روز 27 آذر در مدرسه علميه عالي نواب برگزار شد، گفت: اين نشست با توجه به هميت اهداف و ضرورت ها، پيرو پيگيري هايي كه با عنايت مدير محترم اجرائي مركز مديريت انجام شد، برگزار گرديد.

وي افزود: در اين نشست كه با استقبال خوب اساتيد حوزه و دانشگاه روبرو شد، حاضرين در فضايي صميمي نظرات و پيشنهادات خود را بيان كردند كه پس از جمعبندي، آن مواردي كه زمينه اي براي اجرا باشد، عملياتي خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha