سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
همایش کانادا

با این که این همایش پس از اتفاقات امنیتی کانادا برگزار می شود، مسلمانان این کشور اعلام کردند که میان مسلمانان و تمام ادیان و فرهنگ های کاناد همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فعالیت همایش "احیای روح اسلام" در تورنتوی کانادا پایان یافت. هزاران نفر از مسلمانان مقیم قاره آمریکای شمالی برای شرکت در این همایش در متروی تورنتو ازدحام کردند و علاوه بر این نمایندگان جمعیت ها و مؤسسات اسلامی کانادا و آمریکا در این همایش شرکت داشتند. از سویی حضور متنوع فرهنگی شرکت کنندگان مانند مبلغان و اندیشمندان و هنرمندان، رونق ویژه ای به این همایش بخشیده بود.

هزاران نفر از شرکت کنندگان در این همایش نماز را در مسجدی که در مکان همایش برپا شده بود اقامه می کردند و محل های متعددی برای فروش کتاب و خوراکی نیز در نظر گرفته شده بود.

سمیه بونا هماهنگ کننده این همایش میگوید: این همایش برای سیزدهمین بار پیاپی برگزار شد. اولین نوبت این همایش پس از اتفاقات 11 سپتامبر 2001 توسط جوانان مسلمان برگزار شد و پس از آن همایش به شکل گسترده تر و بهتری برگزار شد.

خانم بونا خاطر نشان کرد که تعداد شرکت کنندگان همایش به بیست هزار نفر رسیده و اظهار امیدواری کرد که در آینده با اقبال بیشتری روبرو شود.

با این که این همایش پس از اتفاقات امنیتی کانادا برگزار می شود، مسلمانان این کشور هرگونه اقدامی به نام اسلام را که موجب تهدید و امنیت و ثبات کشور باشد رد کردند و اعلام کردند که میان مسلمانان و تمام ادیان و فرهنگ های کاناد همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد چرا که مسلمانان کانادا بخشی اصلی از بافت اجتماعی این کشور هستند و در آبادانی و پیشرفت این کشور سهیم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha