شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام باطنی اصفهان

حوزه/ امروز به دلیل افراطی گری تکفیری های سرسپرده آمریکا و انگلیس، شاهد مسلمان کشی در سوریه، عراق و ... بوده و هر روز اخبار تکان دهنده ای از سر بریدن و کشتار مردان، زنان و کودکان بی دفاع به گوش می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تبریک ایام میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، با اشاره به ایجاد جریان ها تکفیری در جهان اسلام با حمایت آمریکا و انگلیس و ضرورت مقابله با آنها، اظهار کرد: امروز جهان اسلام از جریان تکفیر و افراط رنج می برد.

وی با بیان این که به واسطه تفکرات افراطی و تکفیری بیشترین آسیب متوجه امت اسلامی می شود، افزود: استعمار و استکبار جهانی که خواهان تسلط بر اسلام هستند و منافع خود را در تضعیف مسلمانان می بینند، پشت پرده همه این جریانات، حضور دارند و به اسلام هراسی و دامن زدن به اختلافات در جهان اسلام می پردازند.

 جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: عده ای نیز در جهان اسلام به دلیل ساده اندیشی، عدم آگاهی و بصیرت کافی نسبت به ضرورت های امروز، عدم شناخت دشمن، سر سپردگی و وابستگی و ... در شیپور اختلاف و تفرقه     می دمند!.

وی با بیان این که مشترکات شیعه و سنی بیشتر از افتراقات آنهاست، بیان کرد: با پافشاری بر نقاط اشتراک، امت اسلامی می تواند با اخوت و برادری و همزیستی مسالمت آمیز، موفقیت های زیادی در مقابل کفر جهانی و بدخواهان، به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به این که در زمان پیامبر(ص) منشور براداری ابداع و اعمال شد و تمام تلاش حضرت بر پیوند مسلمانان با یکدیگر بود، خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) بیانات نورانی در زمینه وحدت و همگرایی دارند که بی نظیر است.

وی به توصیه های پیامبر اسلام(ص) به حفظ وحدت مسلمانان اشاره کرد و گفت: این توصیه ها تا جایی است که پیامبر(ص) مسلمانی را که فریاد مسلمان یا حتی غیر مسلمانی را بشنود و به فریاد او نرسد را مسلمان نمی دانند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، مردم داری و کمک به نیازمندان را از مهمترین شاخصه های مسلمانی دانست و گفت: در سیره اهل بیت(ع) نیز مماشات و مجالست با فرق دیگر را وجود دارد. بسیاری از افرادی که از محضر امام صادق(ع) استفاده می کردند، شیعه نبودند و حتی گاهی بزرگان فرق اسلامی مثل ابوحنیفه در محضر امام(ع) شاگردی می کردند.

وی با بیان این که امام صادق(ع) حتی به غیر مسلمانان نیز اجازه کسب فیض می دادند، ابراز کرد: امروز جهان اسلام تشنه وحدت است و این مسئله برای امت اسلامی حیاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی یادآورشد: امروز به دلیل جهالت تکفیری ها، شاهد مسلمان کشی در سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی بوده و هر روز اخبار تکان دهنده ای نظیر سر بریدن و کشتار مردان، زنان و کودکان بی دفاع به گوش می رسد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha