یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد مجد جامعه المصطفی

حوزه/ استاد حوزه و عضو هئیت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: تا وقتی که افکار انحرافی ابن تیمیه و ابن قیم جوزی در منابر عمومی و نماز جمعه ها بیان شود، کشتار مسلمانان مظلوم در کشورهای اسلامی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی مجد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: دشمن اصلی مسلمانان رژیم صهیونیستی و پیر استعمار انگلیس جنایت کار است.

عضو انجمن قرآن پژوهشی حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند متعال مکرر وحدت مسلمانان را در قرآن شریف مورد سفارش قرار داده است، افزود: امروز رژیم غاصب قدس با مشارکت انگلیس خبیث با خونسردی ملت های مسلمانان را هر از گاهی با دسیسه و توطئه ای جدید دچار جنگ های داخلی می کنند و خود نظاره گر هستند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ظهور نامبارک داعش و گروهای تکفیری و سلفی خاطرنشان کرد: علت عمده این اتفاقات که به جان ملت های مسلمان پاکستان، سوریه، عراق و برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا و آفریقا افتاده است، افکار انحرافی ابن تیمه و ابن قیم جوزی که مسلمانان را تفکیر کردند.

حجت الاسلام محمدی مجد ادامه داد: سابقه این افکار انحرافی در صدر اسلام توسط خوارج مطرح شد و که توسط امیرالمومین (ع) خاموش شدند تا اینکه ابن تیمه در قرن هشتم هجری این مسائل انحرافی را مجدد مطرح و با ایستادگی علمای آن زمان این افکار برچیده شد تا 200، 300 سال قبل توسط محمد بن عبدالوهاب به عنوان موسس فرقه ضاله وهابیت که عامل و دست پروده پیراستعمار(انگلیس) بود این افکار انحرافی مجدد مطرح شد.

وی تصریح کرد: نتیجه آن افکار انحرافی را امروز به عینه می بینیم که عده ای سلفی و تکفیری به صورت وحشیانه زن و مرد، کودک و پیر را به خاک و خون می کشیدند.

عضو هئیت علمی جامعة در خصوص المصطفی العالمیه راه کار مقابله با این جنایات گفت: برای خاموش کردن این حرکت و توطئه انگلیسی- صهیونیستی چاره ای نیست جزء اینکه علمای تفسیر و علمای دول اسلامی مقابل این افکار انحرافی بایستند همانطور که در قرن هشتم علما مقابل افکار ابن تیمیه ایستادند و آن خاموش کردند.

وی ادامه داد: علمای چهارگانه مذاهب اسلامی باید در مقابل این جریان انحرافی که به شیعه، سنی، مسیحی رحم نمی کنند موضع گیری کنند و این را بدانند اگر بروند در مجامع علمی و عمومی مثل نماز جمعه از ابن تیمیه به عنوان شیخ الاسلام یاد کنند و شیخ و مرید آنان ابن تیمیه باشد نتیجه، همین کشتارهایی است که امروز در عراق و سوریه شاهد هستیم.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: چرا بجای این مطالب از برادری که خداوند در قرآن به آن سفارش کرده تکیه نکنیم و اینکه فرموده است در برابر دشمنان با یکدیگر متحد باشید، تکیه نداشته باشیم.

انتهای پیام 313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha