یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
روحانیون

حوزه/ ششمین گردهمایی ائمه جماعات کشور، دبیران ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف سازمان آموزش و پروش امروز در مجتمع یاوران مهدی (عج)قم آغازشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام احمد احسانی، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم در این گردهمایی به جایگاه قم در روایات اشاره کرد و گفت: در عظمت شهر قم همین اندازه بس که قم حرم اهل بیت (ع) می باشد.

وی با بیان این که در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس کشور فعالیت های زیاد انجام شده است افزود:  نماز یکی از موضوعات بسیار پر اهمیت در دین  است و نماز اکسیر روح آدمی می باشد و  انسان به انجام نماز منقلب می شود.

حجت الاسلام احسانی اظهار داشت: دشمن با تمام قوا به میان آمده، تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرد و این امر در طول 8 سال دفاع مقدس ثابت شده است و این تحرکات دشمن نشان گر این حقیقت است که دشمن هدفی جزء نابودی نظام مقدس انقلاب اسلامی ندارد.

مدیر ستاد اقامه نماز قم افزود: با تکیه بر روح خود باوری و ایمان و اعتقاد به معاد می توان در مقابل دشمن ایستادگی کرد و با همین ایمان در همه عرصه و به خصوص در عرصه فرهنگی دشمن را سرافکنده کرد.

 در ادامه رهام کیایی، معاون سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور درسخنانی گفت: در سال های اخیر ستاد اقامه نماز امر به معروف کشور، فعالیت های بسیار خوبی در زمینه فرهنگی و به خصوص نماز به اجرا درآورده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی افزود: سامان دهی ائمه جماعات روحانی استان و دبیران ستاد اقامه نماز یکی دیگر از کارهای فرهنگی بوده است و هر ساله برای بهتر بودن کارها ارزیابی از این فرایندکارها صورت می گیرد.

کیایی اظهار داشت: برای اجرای بهتر فریضه نماز در مدارس و ادارات باید همه مسؤلین فرهنگی در زمینه کمی و کیفی اجرای نماز همکاری لازم را داشته باشند و از طریق مسابقات کتاب خوانی وجلسات آثار و برکات نماز را، در جامعه انتشارو اطلاع رسانی کنند.

کیایی افزود:  باید توسعه و تقویت نماز، اساس کار مسئولین در ادارات قرار بگیرد و به گونه ای عمل کنیم و باور داشته باشم که سایر کار ها در محوریت نماز قرار بگیرند.

انتهای پیام 40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha