یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: شرایط کنونی جهان، اقتضا می کند که ملت ایران به گذشته های پر افتخار خویش رجوع کرده و با دقت در سیره مجاهدان، جوانان این نسل از انقلاب را با فرهنگ بسیجی و جهاد و شهادت آشنا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری کنگره یکصدمین سالگرد «جهاد عشایر خوزستان»، اظهار داشت: این کنگره بین الملی ان شاءالله در اوایل اسفندماه جاری با حضور عشایر کشورهای حاشیه خلیج فارس در اهواز برگزار می شود.

امام جمعه موقت اهواز، به واقعه جهاد عشایر در سال ۱۲۹۳ اشاره کرد و ابراز داشت: این واقعه یکصدسال پیش در اسفندماه ۱۲۹۳، پس از اشغال شدن خوزستان توسط استعمارگران انگلیسی رخ داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آن گاه که انگلیس در جنگ جهانی اول، خوزستان را به تصرف خود در آورد، مرحوم آیت الله سید کاظم طباطبایی یزدی، صاحب عروه الوثقی، فتوایی مبنی بر جهاد و دفاع صادر کردند که بر مبنای آن عشایر خوزستان قیام کرده و لبیکی جانانه ای به مرجعیت شیعه گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، حضور عشایر در آن دوران را زمینه ساز قیام مردم در هشت سال جنگ تحمیلی دانست و گفت: لبیک عشایر خوزستان در سال ۱۲۹۳ به عنوان میراث فرهنگی گرانقدری برای عشایر خوزستان پا بر جا ماند تا جایی که در هشت سال جنگ تحمیلی نمودی دوباره از خود به نمایش گذاشته و رگ غیرت و تعصب عشایری را به رخ جهانیان کشاند.

دبیر کنگره یکصدمین سالگرد جهاد عشایر خوزستان، با اشاره به اقدامات تفرقه افکنانه گروهک های تکفیری همچون داعش، گفت: امروز امت اسلامی در شرایطی خطرناکی قرار گرفته و تهاجمات دولت های استکباری و مزدوران آنها به ویژه داعش لطمات زیادی را به امت مسلمین وارد کرده؛ از این رو شرایط کنونی اقتضا می کند که ملت ایران به گذشته های پرافتخار خویش رجوع کرده و جوانان این نسل از انقلاب را با فرهنگ بسیجی و جهاد و شهادت آشنا کنند.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان با اشاره به مکان برگزاری یکصدمین کنگره سالکرد «جهاد عشایر خوزستان»، اظهار داشت: این کنگره با پشتیبانی بسیج مستضعفین کشور در محل مزار شهدای جهاد عشایر که در ۱۵ کیلوتری غرب اهواز قرار دارد، برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha