پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
رجبعلی زمانی

حوزه/ مسئول امور استانی و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: باید از انجام کارهایی که موجب بدنام کردن شیعه و بهانه دادن دست دشمنان اهل بیت(ع) می شود خود داری شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  رجبعلی زمانی، امروز در گردهمایی روحانیون عتبات که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به تشریح بایسته های مهم یک سفر زیارتی و لزوم استفاده بهینه روحانیون کاروان های عتبات از فرصت زیارت برای آشنایی بیشتر زائرین با فرهنگ اهل بیت(ع) پرداخت.

وی گفت:درسفرهای زیارتی به مشاهد مشرفه در عراق، به عنوان روحانی کاروان، رعایت نکات لازم بسیار حائز اهمیت است چرا که فرصت محدود سفر زیارتی عتبات بسیار مغتنم است و لازم است که روحانیون کاروان ها از این فرصت گرانبها در جهت آشنایی بیشتر زائرین با فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده نمایند.

حجت الاسلام زمانی افزود:یکی از مهم ترین نکاتی که در این گونه سفرها باید از سوی روحانیون کاروان ها مدنظر باشد این است که باید از مواضع تهمت دوری کرد؛ چرا که امروزه چشم های مختلفی بر کار روحانیون  نظارت دارند، لذا باید توجه داشت که از انجام هرگونه کاری که در شان یک روحانی کاروان نیست خود داری شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که امروزه بسیاری از اتهامات به روحانیت از طرف دشمنان اسلام و انقلاب ساماندهی شده است تاکید کرد: امروزه دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب که از سوی روحانیت

شیعه سیلی محکمی خورده اند در صدد هستند که به عناوین مختلف روحانیت را نزد مردم بد جلوه دهند لذا باید توجه داشت که در انجام تمامی کارها از جمله در سفرهای زیارتی به عنوان روحانی کاروان ها با مطالعه دقیق کتب مورد نیاز و بالابردن سطح معلومات علمی و دینی به شبهات زائران پاسخ های مناسب داده شود.

*لزوم خودداری از دامن زدن به اختلافات مذهبی

وی دامن زدن به اختلافات بین مذاهب را توطئه دشمنان اسلام دانست و افزود:عتبات عالیات به ویژه کربلای معلی همواره قبله دلها و آمال افراد مختلف از مذاهب مختلف بوده است؛ لذا شایسته است که روحانیون کاروان ها با توجیه زائران کاروان از هرگونه اهانت به مقدسات سایر مذاهب اسلامی خود داری نمایند تا این توطئه دشمنان خنثی شود.

حجت الاسلام زمانی ابراز داشت:سفر کربلا ثمره خون تمام شهدا در طول تاریخ است لذا بایدبا تمام وجود سعی درحفظ و نگهداری این سفر معنوی نماییم و از انجام کارهایی که موجب بدنام کردن شیعه و بهانه دادن دست دشمنان اهل بیت(ع) می شود خود داری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha