جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
آیت‌الله قتیل زاد

حوزه/ اولین سالگرد رحلت آیت الله سید احمد قتیل زادامام جمعه سابق بندر انزلی پنج شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم آیات عظام جوادی آملی، شبیری زنجانی، سبحانی، امینی، نمایندگان  سایر بیوت مراجع و طلاب حوزه علمیه قم و گیلان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی طی سخنانی با بیان اینکه آیت الله قتیل زاد(ره) قدم‌های بسیار مهم و موثری برای شهر بندر انزلی برداشت گفت: آیت الله قتیل زاد هم امام جمعه بندر انزلی بود و هم مقام قضایی داشت و با پایه‌ریزی حوزه علمیه خواهران بندر انزلی و جذب شدن آن‌ها در آموزش و پرورش توانست تحول خوبی در انزلی ایجاد کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله قتیل زاد به کارهای فرهنگی بسیار علاقه‌مند بود افزود: سابقه فرهنگی ایشان نسبت به قسمت‌های دیگر بیشتر بود و انسانی متدین، مخلص و اهل‌بیتی بود و نسبت به اهل‌بیت(ع) علاقه شدیدی داشت.

گفتنی است آیت الله سید احمد قتیل زاد از شاگردان حضرات آیات عظام گلپایگانی(ره)، میرزا هاشم آملی(ره) و بهجت(ره)، پس از عمری تلاش و مجاهدت در ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در روز بیست و دو بهمن سال ۱۳۹۲دعوت حق را لبیک گفت.

مسئولیت‌های وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شامل فرماندهی کمیته انقلاب شهرستان‌های شهریار و فریدونکنار با حکم امام خمینی(ره)، امامت جمعه و حاکم شرع بندر انزلی و همچنین استان گیلان با حکم امام خمینی(ره) به مدت ۱۶ سال، مدیرکل دادگستری استان گیلان و ریاست شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور از جمله مسئولیت‌های ایشان است.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha