شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
حجت‌الاسلام آشتیانی

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله قتیل زاد با غیرت دینی ایستاد و با فساد مبارزه کرد و چهره‌ای متین در برخورد با مردم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی پنج شنبه شب درمراسم بزرگداشت  اولین سالگرد ارتحال آیت الله سید احمد قتیل زاد در مسجد اعظم قم با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرمایند" مؤمن زیرک کسی است که دائماً به یاد مرگ باشد" اظهار کرد: این افراد می‌دانند که مرگ بالأخره فرا می‌رسد و خود را برای مواجهه با آن آماده می‌کنند.

وی با اشاره به این  که توصیه شده است که وصیت‌نامه شخص همیشه آماده باشد تصریح کرد: مرگ خبر نمی‌کند که چه زمانی وارد می‌شود و همیشه باید آماده باشیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید "حیات را آفریدیم که شما را آزمایش کنیم که چه کسی بهتر عمل می‌کند" گفت: اگر انسان به یاد مرگ و معاد باشد در رفتار و کارش با دقت عمل می‌کند و ذره‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می‌فرماید "یاد مرگ تمایلات نفسانی را می‌میراند" بیان کرد: عیاشی‌ها برای کسانی است که به یاد مرگ نیستند، مگر می‌شود کسی که می‌داند باید روزی جواب پس دهد فساد کند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با بیان اینکه آثار یاد مرگ این است که ریشه‌های غفلت را می‌خشکاند افزود: کسی که ذکر مرگ همیشه جلوی چشمانش است همیشه قلبش قوی و روحش لطیف می‌شود و دیگر نمی‌تواند گناه کند.

وی مطرح کرد: یاد مرگ پرچم‌های هوا پرستی را نابود می‌کند، آتش حرص را فرو می‌نشاند و دنیا را کوچک می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اقدامات فرهنگی  آیت الله قتیل زاد برای شهر بندر انزلی را بسیار موثر دانست و گفت: ایشان  امام جمعه بندر انزلی بود و هم مقام قضایی داشت و با پایه‌ریزی حوزه علمیه خواهران بندر انزلی و جذب شدن آن‌ها در آموزش و پرورش توانست تحول خوبی در انزلی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آیت الله قتیل زاد(ره) به کارهای فرهنگی بسیار علاقه‌مند بود عنوان کرد: سابقه فرهنگی ایشان نسبت به قسمت‌های دیگر بیشتر بود و انسانی متدین و مخلص و اهل‌بیتی بود و نسبت به اهل‌بیت(ع) علاقه شدیدی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی وجود چنین شخصیت‌هایی در اوایل انقلاب را با توجه به مشکلات فرهنگی آن دوران بسیار حیاتی دانست و گفت: اگر در اوایل انقلاب این روحیات با این فداکاری‌ها نبود این انقلاب امروز به این جا نمی‌رسید.

وی ابراز داشت: امروز دشمن می‌داند که حرف اول را در منطقه ایران می زند و این زحمت را کسانی کشیدند که شب و روز بدون ادعا دویدند و ایران را به اینجا رساندند.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه آیت الله قیل زاد قبل از انقلاب نیز انقلابی بودند گفت: عده‌ای بعداً انقلابی شدند و با یک فراز و نشیب دست کشیدند و کسانی که انقلابی از ابتدا بودند پای تمام مشکلات ایستادند و عقب نکشیدند.

وی بیان کرد: آیت الله قتیل زاد با غیرت دینی ایستاد و با فساد مبارزه کرد و چهره‌ای متین در برخورد با مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب روایت " علم هر جا باشد مردمی از ایران به آن دست خواهند یافت" ذهنم را بسیار مشغول کرده بود گفت: بعد از انقلاب ایرانی‌ها از نظر علمی بسیار پیشرفت کردند و امروز به معنی این روایت رسیدم و وجود افرادی مانند سردار سلیمانی از این نمونه افراد است.

وی با بیان اینکه امروز سوریه و عراق را این افراد نگه داشته‌اند تاکید کرد: در عراق با فتوای آیت الله العظمی سیستانی نیروهای مردمی وارد میدان شدند و با کمک نیروهای ایرانی به خوبی پیش می روند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha