چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 343683
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
جمکران

حوزه/ سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران گفت: منتظران واقعی حضرت حجت(عج) باید اهل پیوند با خداوند و در خواست کننده برخی صفات برای خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محسن اویسی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با اشاره به وظایف منتظران اظهارداشت:هر منتظری بايد اهل پيوند با خداوند بزرگ باشد و ضمن درخواست روزی ، برای دروني کردن و استقرار اين صفات در خويش تلاش کند.

وی افزود:  منتظر راستين هم اهل اطاعت خدا، پيامبرصلی الله عليه و آله و سلم و امام معصوم(عليه‌السلام) است و هم توفيق چنين فرمانبری را همواره از خدای سبحان می‏خواهد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم " دوری از معصیت " را دومین صفت یک منتظر واقعی عنوان کرد و گفت: گناهان، موانع مسير حرکت به سوی خدا و مهم‏ترين عامل سقوط انسان‏اند، از همين‏رو منتظر حقيقی امام عصر(عج) بايد ضمن درخواست توفيق الهي در ترک گناهان، سعی بليغ خويش را در تحقق چنين صفتی به کار گيرد.

این سخنران مسجد مقدس جمکران ادامه داد: نيت خالصانه سومین صفت از صفات مورد نظر است بطوریکه؛ اصلاح انگيزه اعمال (نيت) و خلوص هرچه بيشتر از هر شائبه شرک و ريا در جميع مراتبش، به گونه‏ای که چيزی جز اطاعت امر الهی و انجام دادن آنچه موجب رضای حق است در نيّت انسان سهم نداشته باشد، ازوظايف اهل انتظار است.

حجت الاسلام اویسی بیان داشت: شناخت محرّمات الهی و ترک معاصی، شدنی نيست، مگر با شناخت اموری  که خداوند سبحان با حکمت بالغه‏اش بر بندگانش حرام کرده است و چون منتظری که محرمات الهی را نشناسد و حريم آن را پاس ندارد، به شکستن حريم آن‏ها گرفتار شود، پیس شناختن محرمات الهی ضروری است.

وی اظهارداشت: انسانی که در انتظار کريم‏ترين انسان‏های عصرش به سر می‏برد، بايسته است که از خداوند کريم اعطا و ازدياد و حفظ کرامت خود را در اسباب کرامت طلب کند و خويش هم در تحقق آن خواسته از پای ننشيند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha