یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت الله واعظ طبسی

حوزه/ نماينده ولي فقيه در خراسان گفت: امروز يكي از بهترين جهادهاي في سبيل الله ضمن بالابردن علم و دانش، بيان دستاوردهاي نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه در مشهد، آيت الله واعظ طبسي در ديدار با علما، اساتيد، روحانيون و ائمه جماعات مساجد مشهد در تالار اماكن متبركه حرم مطهر رضوي با بيان اينكه امام خميني(ره)با ايمان، انديشه، همت، اعتقاد و اخلاص خود انقلاب را به ثمر رساند، گفت: افرادي كه از ايمان برخوردار نيستند، نمي توانند تحول و تغييري در دنيا به وجود آورند.

وی با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي بزرگترين اعجاز خدا بود كه به دست بنده صالح و مومن و با تقواي خود اين نظام را تحقق بخشيد، اظهار داشت: در هيچ گوشه اي از جهان نظامي با اين ويژگي ديده نمي شود و اين نظام منحصر به فرد است و رهبري آن به تمام امت هاي اسلامي تعلق دارد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه خطاب به ملت به ويژه طلاب حوزه هاي علميه ابراز داشت: اگر می خواهیم كه عزت، عظمت و استقلال مان محفوظ بماند و استمرار يابد، بايد خود را به سلاح ايمان، اخلاق، تقوا، معنويت و فقاهت مجهز كنيم.

نماينده ولي فقيه در خراسان با اشاره به اين كه امروز تربيت نسل جوان و پاسخ به شبهات آنان بر عهده حوزه هاي علميه است، ابراز داشت: اگر خودسازي نداشته باشيم، شبهات اين نسل بيشتر خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه امروز نگاه جامعه و دنيا به حوزه هاي علميه است و قدرت برخورد و نفوذ اين حوزه ها را سنجيده اند، تصريح كردند: توانسته ايم به غرب نشان دهيم كه برخوردار از استقلال هستيم و تحت تاثير هيچ قدرتي نبوده و نيستيم و همين استقلال را حفظ خواهيم كرد.

آيت الله واعظ طبسي ضمن يادآوري اين نكته كه غرب به خاطر همين استقلال و عزت، احساس نااميدي و تهديد مي كند، خاطر نشان كرد: اين تحريم ها يك طرفه و فقط به زيان ما نيست؛ ملت ايران اهل تحمل، صبر و معتقد به مباني ديني است و فشارها را تحمل مي كند.

وي با اشاره به فعاليت هاي موشكي ايران، افزود: غرب مي داند كه بازگشت به ادامه كار هسته اي فرصت يك روزه مي خواهد و دنيا نمي تواند كوچك‌ترين تجاوزي را از نظر نظامي داشته باشد زيرا زيان آن كار براي آنها بسيار خطرناك است.

نماينده ولي فقيه در خراسان يادآور شد: تصور اين است كه مذاكرات هسته اي با حفظ سياست ها و مباني رهبري نظام كه براي ما مشخص است، بدون آنكه كوچكترين بهايي به كسي بدهيم، به ثمر خواهد رسيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به كساني كه پيوسته سعي مي كنند تا دولت و گروه مذاكره كننده را تضعيف كنند، ضمن توصيه به اينكه اجازه بدهيد تا مقداري از زمان بگذرد زيرا بعد از آن فرصت نقد و متعرض شدن را داريد، گفت: ما در برابر خداوند متعال، امام راحل و رهبري مسئوليم و بايد مسائل را با اين احساس پيگير باشيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  اضافه كرد: حفظ قدرت و نفوذ معنوي ما در اين است كه خودسازي كنيم و استوار باشيم و بدانيم كه وعده نصرت و پيروزي الهي حق است و به طور قطع محقق خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينكه حوزه هاي علميه بايد از نفوذ جريان هاي سياسي معارض با نظام به وسيله فكر و دانش خود جلوگيري كنند، اظهار داشت: نگذاريم تا حوزه هاي علميه به مسائلي كه به زيان نظام و ارزش هاي آن است، آلوده شود.

آيت الله واعظ طبسي افزود: امام خميني(ره) هميشه نسبت به اخلاق، پيشرفت علمي و حفظ حوزه علميه تذكر مي دادند و مي فرمودند كه اگر حوزه را حفظ كنيد، همه چيز داريد و اگر حوزه را از دست بدهيد، هيچ چيز نخواهيد داشت.

وي تصريح كردند: روحانيت و ائمه جماعات مساجد بايد دقت كنند كه مساجد به عنوان مركز فرهنگي آماده براي برخورد با سمپاشي دشمنان و تهاجم فرهنگي باشد و توجه به اين مسائل ضرورت دارد.

نماينده ولي فقيه در خراسان تاكيد كرد: امروز با وجود قدرت، صراحت، شجاعت و تحليل بسيار بالاي رهبري از مسائل سياسي در دنيا در جايگاه والايي قرار گرفته ايم.

مدير عالي حوزه علميه خراسان يادآورشد: بايد درعمل نشان دهيم كه حوزه هاي علميه ارتباط فكري، عاطفي و روابط مستحكمي در مسائل فرهنگي، سياسي و ... با رهبري و نظام دارند.

وي خطاب به روحانيون و ائمه مساجد گفتند: در روزهاي دهه فجر به صورتي منطقي، اصولي و مستند مسائل نظام و دستاوردهاي آن را براي مردم بيان كنید، زيرا امروز يكي از بهترين جهادها در راه خدا ضمن بالا بردن سطح علم و دانش فقاهت، همين كار است.

نماينده ولي فقيه در خراسان نسبت به موازي كاري برخي افراد با فعاليت هاي حوزه نيز ابراز داشت: وقتي حوزه علميه كارهايي را برنامه ريزي و فعاليت مي كند درست نيست كه بعضي افراد كارهايي را انجام دهند كه در موازات آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha