چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اعرافی

حوزه/ رئیس جامعه‌المصطفی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، شور عاشورایی و حماسه مهدوی در عالم انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی در نشستی با رئیس مؤسسة آینده روشن، گفت: یکی از موتورهای حرکتی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مقوله انتظار و مهدویت بوده و انقلاب اسلامی، همواره، از اندیشه مهدویت تأثیر پذیرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به عجین بودن انتظار مهدوی و انقلاب اسلامی، اظهار داشت: از سوی دیگر، انقلاب اسلامی ایران نیز در گسترش فرهنگ مهدویت تأثیرگذار بوده است.

وی، با بیان این‌که هر جا نام انقلاب اسلامی مطرح بوده، مهدویت هم مطرح شده است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، شور عاشورایی و حماسه مهدوی در عالم انتشار یافته است.

رئیس جامعه‌المصطفی(ص)، ضمن بیان این‌که انقلاب اسلامی و این اندیشه به یک‌دیگر گره خورده، خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما، رواج اندیشه مهدویت به شمار می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تأکید بر این‌که می‌توان نور مهدویت را در کارهای مختلف منعکس کرد، بیان نمود: با توجه به فعالیت تعداد زیادی از انجمن‌های طلاب در جامعه‌المصطفی(ص)، می‌توان از توانایی‌ آنها در زمینه تبلیغ مهدویت بهره برد. همچنین در سایت‌ها و مجلات این انجمن‌ها، بخشی برای مطرح کردن مباحث مربوط به مهدویت در نظر گرفته و به فعالیت در این عرصه اهتمام شود.

وی، با بیان این‌که باید بتوانیم از محتوای فکری تولید‌شده در مؤسسة آینده روشن در انجمن‌های فرهنگی طلاب المصطفی(ص) و جاری و ساری کردن آن  استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی، با اشاره به ارتباط تنگاتنگ جامعه‌المصطفی(ص) با کشورهای دیگر، از ظرفیت شبکه‌های دانش‌آموختگان المصطفی(ص) و توانایی آنان برای فعالیت در این عرصه سخن گفت و معاونت ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی(ص) را برای فعالیت در این زمینه، یکی از گزینه‌های مناسب و کارآمد برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha