چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
12

حوزه/ کتاب "اسناد مبارزاتی حجت الاسلام والمسلمین انزابی به روایت اسناد ساواک"، با حضور آیت الله مجتهد شبستری و مشاور وزیر اطلاعات، در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کتاب اسناد مبارزاتی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین انزابی به روایت اسناد ساواک، امروز دوشنبه به مناسبت دهه فجر، با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و مشاور وزیر اطلاعات در تبریز رونمایی شد.

حجت الاسلام انزابی، در سال 1296 در تبریز به دنیا آمد و در مدرسه طالبیه تبریز دروس طلبگی خود را آغاز کرد و پس از حادثه 15 خرداد سال 1342 و تبعید امام خمینی(ره)، توسط ساواک دستگیر شد.

وی در دواران مبارزات علیه طاغوت، گروهی از مبارزین تبریز را جمع کرد تا اندیشه های امام خمینی(ره) را تبلیغ کنند که این گروه به «علم سیز هیئت»(هیئت بدون علم) معروف شد، چرا که هیچ نشانی نداشت و به طور مخفیانه هر بار در محله ای تشکیل جلسه می داد.

پس از پیروزی انقلاب، شهید آیت الله قاضی طباطبایی(ره) نماینده امام خمینی(ره) در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام انزابی را به عضویت شورای مرکزی کمیته های انقلاب اسلامی در آورد.

یکی از گروه ها مخالف نظام، در آذرماه سال 1358 پس از ترور آیت الله قاضی طباطبایی(ره)، شورشی را در تبریز به پا کرد، حجت الاسلام انزابی در کنار شهید آیت الله مدنی(ره) به دفاع از انقلاب و نظام پرداخت. مردم تبریز نیز همان سال او را به مجلس شورای اسلامی فرستادند که سه دوره (12 سال) عهده دار نمایندگی مردم شریف تبریز در قوه مقننه بود.

وی پس از پایان دوره سوم مجلس شورای اسلامی، با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، رسالت خود را ادامه داد.

حجت الاسلام انزابی(ره) سرانجام پش از عمری تلاش و مجاهدت، در 20 دی ماه سال 1378 دیدار حق را لبیک گفت در وادی رحمت تبریز آرمید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha