شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
12

حوزه/ رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه قم از آغاز سلسله کرسی های آزاد اندیشی، نقد و مناظره علمی این انجمن با همکاری گروه فقه حکومتی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر اظهارداشت: به همت انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم و همکاری گروه فقه حکومتی دانشگاه امام صادق(ع) 10 نشست علمی و کرسی آزاد اندیشی از دی ماه سال جاری تا 21 اسفند در قم و تهران با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برپا شده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه تاکنون نشست " مبادی کلامی اصول فقه" برگزار شده است، اظهارداشت: " بررسی کاربرد مسائل علم اصول، "، " اصول فقه و روش های نوین فهم متن با تاکید بر مکاتب زبان شناسی و معنا شناسی"، " نقد و بررسی نظریه خطابات قانونیه"، " حکمت و علت در استنباط حکم یا تبعیت حکم از مصالح و مفاسد"، " تبارشناسی قواعد علم اصول"، " نقد و بررسی نظریه حق الطاعه"، " نقش موضوع در استنباط حکم" و " قلمرو کاربرد قواعد اصولی" از جمله موضوعات نشست های علمی آینده است که تا 21 اسفند در قم و تهران برپا خواهد شد.

رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه ادامه داد: "بررسی کاربرد مسائل علم اصول " نشست آتی انجمن می باشد که 30 بهمن از ساعت 10 تا 12 در سالن همایش های مجتمع امین واقع در سه راه سالاریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha