جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سبک زندگی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: استخراج منابع دینی و توجه در سیره زندگی ائمه اطهار(ع) هدایتگر و روشنی بخش مسلمانان در زندگی دنیا و آخرت است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام حمید ارشاد، در جلسه گفتمان دینی مهارت های زندگی که در محل دبیرستان پسرانه سادات ارومیه برگزار شد، اظهارداشت: نوع رفتار، گفتار و کردار در روابط و معاشرت روزانه ما بر دیگران به خصوص در محیط های آموزشی تاثیرگزار است بنابراین مربیان نقش مهمی در ارائه الگوی مناسب و سبک زندگی دینی و اسلامی میان نسل جوان دارند.

وی ارائه رفتار و گفتارهای روزمره را در سبک زندگی افراد مهم دانست و افزود: معلم در محیط آموزشی و والدین در خانه به عنوان الگویی مناسب در جهت یادگیری ارزش ها و اصول صحیح سبک زندگی اسلامی و دوری از رفتارهای پرخطر نقش مهمی دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر نقش کسب مهارت های صحیح زندگی در شخصیت و خلقیات افراد به خصوص نسل جوان اذعان داشت: استخراج منابع دینی ارزشمند و توجه در سیره زندگی ائمه اطهار(ع) هدایتگر و روشنی بخش مسلمانان در زندگی است و آموختن اصول و چارچوب سالم زیستن تضمین کننده منش رفتاری انسان در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام ارشاد خاطرنشان کرد: باید کلمه نه گفتن را بیاموزیم زیرا اغلب جوانان در بحث «نه» گفتن مهارت و ممارست ندارند و ناخواسته به دام های شیطانی گرفتار می شوند که نتیجه ای جز شکست و تباهی در برندارد.

معاون تهذیب لازمه رشد معرفتی و اجتماعی یک جوان را آشنایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و افزود: آگاهی به مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی، انسان را در فراگیری، تجارب و موفقیت در زندگی کمک می‌کند، چراکه ارائه گفتار و رفتار پسندیده در زندگی شخصی و اجتماع نیاز ضروری است تا درگیر رفتارها و هنجارهای پرخطر در جامعه نشویم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha