شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام سخاوتی جامعه المصطفی

حوزه/ سلطه‌گران لیبرالیسم جهانی، نه تنها مشکلی با اسلام بدلی همچون گروه های تکفیری ندارند؛ بلکه ضمن کنترل این گروه ها آنها را تقویت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سخاوتی در نشست علمی "اهانت به پیامبر اسلام(ص)، ریشه‌ها و اهداف"  که با مشارکت گروه اندیشه سیاسی پژوهشکده علوم انسانی پژوهشگاه بین المللی المصطفی و گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی برگزار شد، با تأکید بر عدم استفاده از قید اسلام برای رسول الله(ص)، تصریح کرد: عنوان پیامبر اسلام(ص)، عنوانی دست‌ساز توسط مستشرقان است، تا بدین طریق رسول مهربانی‌ها را منحصر در اسلام و مسلمانان نمایند.

این استاد جامعه المصطفی با بیان این که تمایز معنایی پیامبر اسلام و رسول الله(ص) را کسانی که با غیر مسلمانان همزیستی دارند، به خوبی درک می‌کنند، ابراز داشت: همواره باید سعی نماییم تا ناخواسته اسیر شیوه ها و برنامه‌های مستشرقان نشویم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که اسلام هراسی، به ویژه شیعه هراسی سابقه‌ای دیرینه دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان الهی در گذر زمان همواره سعی نموده اند تا با اعمال شیوه های گوناگون جلوی گسترش اسلام ناب را بگیرند و یا حداقل سرعت نفوذ آن را در جوامع بشری  کند نمایند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه شکل گیری مکاتب مختلف در عصر کنونی را یکی از برنامه های استکباری و استعماری دشمنان برای ممانعت از نفوذ معارف ناب الهی در جوامع بشری دانست و یادآور شد: حفظ شاکله لیبرالیسم نخستین و بزرگترین هدف غرب از اهانت به ساحت رسول الله(ص) است.

این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورهای اسلامی و وجود بیش از نیمی از تنگه های استراتژیک جهان در این منطقه، ابراز داشت: این آبراه‌ها به علت موقعیت خاص استراتژیک، به نوعی شاهرگ حیات اقتصادی جهان به شمار می‌روند.

وی شکل گیری بیداری های اسلامی در منطقه را آغازی بر گسترش خیزش‌های جهانی برای ضربه زدن به سلطه لیبرالیسم در جهان عنوان کرد و اظهار داشت: سلطه‌گران لیبرالیسم جهانی، نه تنها مشکلی با اسلام بدلی همچون گروه های تکفیری ندارند؛ بلکه ضمن کنترل این گروه ها آنها را تقویت می‌کنند.

حجت الاسلام میرعلی نیز در این نشست ضمن برشمردن برخی از ظرفیت های اسلام برای ورود به عرصه‌های اجتماعی، اظهار داشت: اسلامی که برنامه‌ای برای ورورد به عرصه‌های اجتماعی نداشته باشد، خطری برای زیادی خواهی‌های استکبار و استعمار جهانی نخواهد داشت.

این استاد جامعه المصطفی ضمن ارائه تاریخچه‌ای از اسلام هراسی‌های درجهان، افزود: موج اول اسلام هراسی همزمان با نخستین بیداری اسلامی در جهان که همان پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی است، روی می دهد. بعد از انقلاب اسلامی  و بازتاب گسترده تأثیرات جهانی آن، موج اول اسلام هراسی در غرب کلید می‌خورد.

حجت الاسلام میرعلی شعار طنین انداز "نه شرقی، نه غربی" و بازگردانی معارف اسلامی به ساحت‌های اجتماعی را یکی دیگر از عوامل گسترش اسلام هراسی عنوان کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) با نهضت خویش، ضمن احیای هویت اسلامی، بر اسلامی که در متن زندگی جوامع انسانی حضور داشته باشد، تاکید می‌نمودند.

وی با بیان این که موج دوم پروژه اسلام هراسی به بعد از فروپاشی جماهیر شوروی بر می‌گردد، ابراز داشت: بعد از نظریه برخورد تمدن‌ها، موج دوم اسلام هراسی کلید می خورد و حوادث 11 سپتامبر تکمیل کننده این نظریه می‌شود.

استاد علوم سیاسی مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی با اشاره به شکل‌گیری موج سوم اسلام هراسی از سال 1385 هجری شمسی، تصریح کرد: بیداری‌های اسلامی که تأثیرپذیر از اندیشه‌ها و افکار انقلاب اسلامی روی داد، باعث شد تا موج سوم اسلام هراسی برای مقابله با به ثمر نشستن این خیزش‌ها آغاز شود.

حجت الاسلام میرعلی در پایان سخنان خود ایجاد نا امنی های منطقه‌ای و جهانی را عاملی برای توجیه حضور نظامی استکبار جهانی در جای جای گیتی عنوان کرد و ابراز داشت: قدرت بخشی به پدیده بنیادگرایی در جهان اسلام با ماهیتی تکفیری و نیز رشد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی و مدیریت‌ آنها، از مهمترین رویکردهای لیبرالیسم جهانی برای مقابله با گسترش اسلام ناب در جوامع بشری است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha