سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دریادار سیاری

حوزه/ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استکبار جهانی نیاز دارد که با ما رابطه داشته باشد، چراکه جایگاه ایران اسلامی جایگاه بالایی است و هر روز نیز این قدرت بالاتر می رود که این از برکت خون شهیدان است که امام خمینی(ره) بر آن تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در کنگره شهدای دانشجوی استان قم با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرموده اند، ما هرچه داریم، از شهدا داریم، اظهار  داشت: مقایسه وضعیت کشورمان در سال های قبل و بعد از انقلاب به ما نشان می‌دهد که از برکت شهدا، به چه جایگاهی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه: قدرت و توانمندی است که جایگاه کشور را در نظاام بین المللی نشان می دهد؛ درباره مؤلفه های قدرت گفت: قدرت دارای مؤلفه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و... است؛ از نظر سیاسی، قبل از انقلاب، تمامی امورات مربوط به دولت و نیروهای مسلح توسط مستشاران آمریکایی انجام می شد و ایرانیان در این عرصه، قدرت تصمیم گیری نداشتند و تنها مجری برنامه ها و دستورات مستشاران آمریکایی بودند. حال جای این پرسش است، کشوری که دارای چنین جایگاهی در امور جاری خود بود، چه جایگاهی در عرصه بین المللی خواهد داشت.

وی به مؤلفه های اقتصادی در دوره قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: تمامی تصمیمات اقتصادی، هزینه کرد سرمایه ها و... همگی در دست استکبار بود.

وی افزود: حتی فرهنگی که در دوره طاغوت ترویج می شد، فرهنگی نبود که از دین و ارزش های الهی برگرفته شده باشد؛ فرهنگ حاکم بر کشور، فرهنگی بود که ارزش‌های غرب را در کشور ما حاکم می‌ساخت و ما از ارزش های خود فاصله می‌گرفتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان این که تلاش غرب و آمریکا برای تحریف فرهنگ اسلامی ایران، گامی بلند برای تحقق اهداف اصلی استکبار بود، خاطرنشان کرد: با عنوان جشن های 2500 ساله، بی فرهنگی و برهنگی را در قالب جشن در کشور به راه انداختند. تلاش برای معرفی دختر شایسته ایرانی، ترویج فرهنگ برهنگی و بی بند و باری و..، از دیگر تلاش های ضد فرهنگی در دوره طاغوت بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به جایگاه نظامی ایران در دوره شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: در دوره طاغوت، حتی امکان تعمیرات تسلیحات خود را هم نداشتیم و دوره های آموزشی نظامی نیز در خارج  کشور برگزار می شد تا ما همواره نسبت به آنها وابسته باشیم و در این عرصه نتوانیم کاری کنیم.

به برکت خون شهیدان شرایط حاضر بسیار متفاوت شده است

وی با بیان این که کشوری که در تعمیر تسلیحات ناتوان بود، چه طور می توانست در عرصه تولید و ساخت تسلیحات نظامی کاری انجام دهد، خاطرنشان ساخت: در دوره طاغوت جایگاه و قدرتی نداشتیم که بتوانیم خود را نشان دهیم، ولی

سیاری با بیان این که ایران در دوره شاهنشاهی محلی برای خوش‌گذرانی معرفی شده بود، تصریح کرد: امروز نیز سرمایه مسلمانان در برخی کشورهای به ظاهر اسلامی در راستای ترویج فرهنگ خوش‌گذرانی  و بی بند و باری هزینه می شود.

وی افزود: امروز در عرصه جهانی ایران نامی آشنا و تأثیرگذار است و پای هیچ مستشار و بیگانه ای به کشور ما باز نشده و کسی حق ندارد در امور کشور ما دخالتی داشته باشد.

سیاری با بیان این که در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی، دارای قدرت و اقتدار می باشیم، یادآور شد: امروز تمامی منابع برای خودمان است و هر اقدام اقتصادی که در حال انجام است، در داخل کشور تصمیم گیری می گردد و در غیر این صورت، با تحمیل تحریم های گسترده و به ناحق، هیچ گاه نمی  توانستیم خود را حفظ کنیم.

وی با بیان این که امروز تلاش همه جانبه دشمن این است که با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در فرهنگ ما انحراف ایجاد کرده و ارزش های دینی ما را کم رنگ جلوه دهد، افزود: امروز ارزش های اسلامی و انقلابی در کشور حاکم است و جایگاه اجتماعی و فرهنگی کشور ما در جهان مثال زدنی است.

سیاری خاطرنشان کرد: در عرصه نظامی، در نیروی دریایی، تمامی متخصصان و نیروی انسانی مورد نیاز در داخل کشور تربیت شده اند و دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) در سال 1359 تشکیل شد که تمامی نیروی انسانی مورد نیاز را با استانداردهای جهانی تأمین می کند.

وی با بیان این که تمامی قطعات نظامی در عرصه نیروی دریایی در داخل کشور ساخته می شود، ادامه داد: تمامی تاکتیک هایی که در رزمایش های خود استفاده می کنیم بر اساس الگوها و ارزش های بومی است.

در عرصه ساخت تجهیزات در منطقه اول هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: امروز در عرصه ساخت تجهیزات در منطقه اول هستیم و در عرصه ساخت ناوشکن در عرصه جهانی جزو 10 کشور نخست دنیا هستیم؛ این در حالی است که در قبل انقلاب اسلامی کمترین توانایی نظامی در عرصه ساخت و تولید سلاح در کشور وجود نداشت.

وی در ادامه گفت: زمانی ما تنها در محدوده خلیج فارس و دریای عمان دریانوردی می کردیم، ولی امروز منطقه مسئولیتی ما مدار 10 درجه است که از جنوب هندوستان به سمت سومالی است که بیش از دو میلیون کیلومتر مربع را شامل می شود.

سیاری افزود: امروز حضور در دریای آزاد، منطبق با قوانین بین المللی در دستور کار ماست و بر همین اساس در دریای مدیترانه، دریای سرخ، تنگه مالاکار، اقیانوس آرام، دریای چین حضور داریم و تا چندی دیگر نیز محدوده فعالیتمان از اقیانوس اطلس نیز خواهد گذشت.

وی با بیان این که اکنون ناوهای ایرانی در دریای چین در حال حرکت هستند، افزود: اینها دست‌آوردهایی است در اختیار ایران اسلامی قرار دارد. تا جایی که استکبار جهانی نیاز دارد که با ما رابطه داشته باشد، چراکه جایگاه ایران اسلامی جایگاه بالایی است و هر روز نیز این قدرت بالاتر می رود این امر از برکت خون شهیدان ناشی می‌شود و امام خمینی(ره) بر آن تأکید کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان افزود: آنچه که از داشجویان مورد انتظار است، این است که شما افسران جبهه مقدم جنگ نرم هستید و در این عرصه باید مراقب فکر و رفتارتان باشید؛ اگر فکر و رفتار ما از سوی دشمنان تصرف شد، دیگر نیازی به حضور نظامی در کشور نیست، دانشجویان باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

 

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha