شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعیدی

حوزه/ ما نمی توانیم نسبت به عشیره خود بی تفاوت باشیم و ادعای حفاظت از حدود الهی را داشته باشیم. طلبه بسیجی حافظ حدود الهی است و خداوند به حافظان حدود الهی بشارت داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع طلاب و روحانیون بسیجی سراسر کشور که در سالن امام خامنه ای حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س)برگزارشد، اظهار داشت: ملت ایران در 22 بهمن ثابت کردند که همچنان پای انقلاب ایستاده اند و تهدیدات و تحریم ها و...، تأثیری بر روحیه انقلابی آنها نخواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که چنین حضوری، مسئولیت ما را سنگین تر می کند، افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تعهد و وظیفه ما را مضاعف می کند.

وی حفاظت از انقلاب و شناخت مردم و نظام و اهداف نظام و برنامه های دشمن را رسالتی بر دوش همگان معرفی کرد و گفت: در این میان، روحانیت وظیفه ای خطیرتر و حساس تر نسبت به انقلاب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه توبه گفت: اهم اوصافی که در زندگی ما طلاب و بسیجیان باید وجود داشته باشد، در این آیه بیان شده است، که از جمله آنها، «التائبون» است؛ طلبه بسیجی باید اهل توبه باشد. انسان بر اساس فطرت به سمت بندگی خدا حرکت می کند، ولی به دلیل وجود انحرافات، از مسیر فطری خود جدا می شود که برای این بازگشت باید توبه کند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی لازم برای مؤمنان تصریح کرد: عبادت خداوند، به جای آوردن حمد و سپاس خدا، سفر به سوی خدا و اهل رکوع و سجده بودن، از دیگر ویژگی های انسان های مؤمن است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر ویژگی های مؤمنان عنوان کرد و گفت: کسانی که در راه انقلاب مجاهدت می کنند، باید در راستای ادای مسئولیت خود، به طور کامل به دین عمل کنند. برخی اهل نماز و روزه و... هستند، ولی حاضر نیستند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی با بیان این که حداقل امر به معروف و نهی از منکر، تذکر زبانی است، گفت: برخی برای امر به معروف و نهی از منکر حاضر است دعوا هم بکنند ولی نمی‌توانند و با زبانی خوش با افراد سخن گفته و آنها را راهنمایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نشان می دهد که انسان تنها به فکر خود نیست، بلکه به فکر جامعه و مردم نیز هست. خداوند در سوره مبارکه توبه بیان می دارد، کسانی که دارای این ویژگی ها هستند، حافظان حدود الهی می باشند.

وی در ادامه تصریح نمود: ما نمی توانیم نسبت به عشیره خود بی تفاوت باشیم و ادعای حفاظت از حدود الهی را داشته باشیم. طلبه بسیجی حافظ حدود الهی است و خداوند به حافظان حدود الهی بشارت داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که هر کس در دنیا به لباسی مزین است و در کاری اشتغال دارد، افزود: حال که لباس سربازی امام زمان(عج) را بر تن داریم، باید در عمل نیز به شرایط سربازی حضرت ولی عصر(عج) ملتزم باشیم.

انتهای پیام// 15/ 313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha