شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هیچ گاه غبار خاموشی و فراموشی بر قرآن ننشسته و علاوه بر آن نیز هر روز علوم انسانی و تجربی از دل آن سر برآورده و ظرایف آن نیز جلوه تازه ای به خود می گیرند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات که سبب توسعه فعالیت های قرآنی در سطح کشور می شود، اجر و پاداشی جزیل برای بانیان آن داشته و امیدواریم بیش از پیش ادامه یابد.

 امام جمعه اهواز، با اشاره به حدیث نبوی «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَه»، گفت: بنا به این حدیث متبرک، بهترین مردم افرادی هستند که قرآن را بیاموزند و به دیگران نیز آموزش دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که قرآن، کتاب روشنگر الهی و مایه آرامش انسانهاست، ابراز داشت: قرآن ریسمانی شکوهند است که انسان سرگشته را به چشمه فیض الهی متصل کرده و اقیانوسی بی انتها از معانی بلند و واژگانی ازلی و ابدی است که انسان را در سایه ساران به آسمای بی انتهای فیض الهی وصل می کند.

 وی، قرآن را بهترین و برترین کتاب آسمانی برشمرد و مایه تعالی نفس و روح انسان برشمرد و تصریح کرد: هیچ گاه غبار خاموشی و فراموشی بر این کتاب مقدس ننشسته و علاوه بر آن نیز هر روز علوم انسانی و تجربی از دل قرآن سربرآورده و ظرایف آن نیز جلوه تازه ای به خود می گیرند.

 آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر این که انسان معاصر نیازمند معارف ناب این کتاب آسمانی است، ابراز داشت: به یقین جوامع انسانی هراندازه که خود را به معارف بلند قرآن نزدیک تر کنند، به آسایش و آرامش معنوی بیشتری دست می بایند.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان با بیان این که مسابقات قرآنی نقشی بی بدیل در اعتلای فرهنگ قرآن و اسلام در جامعه دارد، اظهار داشت: حرکت های دینی و قرآنی شکل گرفته در استان خوزستان که معطر به عطر شهداست، در اعتلای فرهنگ ناب قرآن و اسلام محمدی(ص) جلوه روشن تری داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha